دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
واعظی: امروز کتابداران شان بالایی دارند/ آماری از کتابداران بازنشسته نداریم

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره پیشنهاد تشکیل انجمن حمایت از کتابداران پیشکسوت گفت: امروز کتابداران ما شان بالایی دارند و افراد امین و مورد احترامی هستند اما در عین حال حقوق پایینی دارند.

منصور واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره استفاده از تجربه کتابداران پیشکسوت و استفاده از آن‌ها در کتابخانه‌های عمومی بعد از بازنشستگی با تشکیل انجمن‌‌هایی ویژه آن‌ها گفت: ایده خوبی است باید بررسی شود اما اکنون آماری از کتابداران بازنشسته و ایده‌ای آماده برای دادن خبر خوش به آن‌ها نداریم.

وی با اشاره به این‌کتابداران باید 30 سال در حوزه کتابداری فعالیت کنند تا مشمول حکم بازنشستگی شوند، گفت: بر اساس قانون نمی‌توانیم از کتابدار بازنشسته استفاده کنیم زیرا قانون این اجازه را به ما نمی‌‌دهد.

واعظی اظهار کرد: در طول هفت سال فعالیتم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاشم این بود که منزلت اجتماعی کتابداران را ارتقا دهم. امروز کتابداران ما شان بالایی دارند و افراد امین و مورد احترامی هستند اما در عین حال حقوق پایینی دارند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کارهایی که در طول این سال‌‌ها در این نهاد انجام شده است از جمله این‌که همه کتابداران را بیمه کردیم و این افراد از حداقل‌ها برخوردار شدند و همچنین تلاش کردیم مزایا و تسهیلاتی در زمینه‌هایی مانند وام و سایر خدمات رفاهی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به سنجش منزلت مشاغل مختلف در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این سنجش میان 11 شغل انجام شد. بالاترین منزلت به معلمان و استادان دانشگاه تعلق گرفت و گروه دوم کتابداران بودند و بعد از آن مشاغل دیگر طبقه‌بندی شدند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نکته مهمی که درباره کتابداران وجود دارد این است که این سنجش در ارتباط با میزان تحصیلات افراد نیز ارزیابی شد.

واعظی عنوان کرد: افرادی که تحصیلات بالای دیپلم دارند اعتمادشان به کتابداران بیش از معلمان و استادان دانشگاه است و در میان افراد تحصیل کرده منزلت کتابداران بیش از معلمان و استادان دانشگاه است.

واعظی گفت: در دولت دهم رییس جمهوری پیشین اعلام کردند که باید ماهیانه 100 هزار تومان به کتابداران علاوه بر آیین نامه استخدامی و حقوقی خود پرداخت شود که این پاداش اکنون هم پرداخت می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    اين100هزار تومان در دوره قبلي آقاي ملك احمدي به عنوان حق مسكن و ...پرداخت ميشد كه واعظي در اولين سال حضور آنرا قطع و به موسسه نشر كتاب منقل كرد و پس از دو سال وقفه در پرداخت در يك عوام فريبي به عنوان هديه رياست جمهوري پرداخت ميكرد
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    مهندس واعظی هرگز عوام فریب نبود خجالت داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها