یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
چاپخانه سر تا پایش مشکل است!

مسوول چاپخانه امین در شهر خوی استان آذربایجان غربی با بیان این که مدتی است چاپخانه‌داران با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: چاپخانه سر تا پایش مشکل است، به نظرم چاپ یعنی مشکل!

یوسف وزیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: واحدهای خدمات رایانه‌ای با فعالیت‌های خود، مزاحمت‌هایی برای چاپخانه‌داران شهر خوی ایجاد کرده اند. با فعالیت این افراد وضعیت چاپ در شهر ما به شدت خراب شده است.

وی ادامه داد: این واحدها تنها با داشتن یک دستگاه فتوکپی و یک دستگاه رایانه، بر سر در مغازه‌های خود عنوان «چاپخانه دیجیتالی» نصب می‌کنند. این واحدهای خدمات رایانه‌ای علاوه بر قبضه کردن کارهای چاپی محدود، چاپ با شمارگان بالای این منطقه را هم تحویل گرفته و به شهرهای تهران و تبریز ارسال می‌کنند.

مسوول چاپخانه امین با بیان این‌که چاپخانه‌های استان آذربایجان شرقی زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره می‌شوند، گفت: اکنون در شهر خوی تنها دو چاپخانه دارای مجوز رسمی چاپ‌اند و سایر واحدهایی که به ارایه خدمات چاپی مشغولند، از داشتن مجوز رسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌بهره‌اند.

وی در ادامه به مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی پیشنهاد داد: با توجه به این‌که چاپخانه‌های این استان اتحادیه مستقل ندارند و زیرنظر اداره ارشاد مدیریت می‌شوند، مسوولان این اداره برای رونق چرخه صنعت چاپ در شمالغربی‌ترین نقطه ایران می‌توانند کاغذ و مواد مصرفی چاپخانه‌ها را با بهای دولتی و ارزان به چاپخانه‌داران ارایه کنند.

وزیری یادآور شد: اینک بزرگترین مشکل چاپخانه‌داران تهیه کاغذ است. در یکی ـ دو سال اخیر بهای کاغذ چند برابر شد. بنابراین، بهای کارهای چاپی هم افزایش یافت. در این شرایط بسیاری از مشتری‌ها بودجه کافی برای سفارش‌های چاپی ندارند و به نوعی صنعت چاپ از رونق افتاده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها