پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
«تاثیرات درمانی طب سوزنی» خواندنی شد

انتشارات صداقت، در سال‌جاری نخستین چاپ کتاب «تاثیرات درمانی طب سوزنی» با گردآوری منصور بهزادی را روانه بازار کتاب‌های طب سنتی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طب سوزنی با قدمت بیش از سه هزار سال شاخه مهمی از طب سنتی چین است که طی دهه 70 میلادی از سوی سازمان بهداشت جهانی به‌طور رسمی به‌عنوان روشی موثر برای تشخیص، پیشگیری، درمان و توانبخشی از بیماری‌ها اعلام کرد.

بهزادی، به‌عنوان گردآورنده این کتاب، مطالبی را درباره طب سوزنی در دو بخش تدوین کرده است. در بخش نخست با عنوان «تاثیرات درمانی طب سوزنی» تاثیرات این نوع درمان و موکسی باسیون و نیز  مدیریت درمان از طریق بیماری‌ها را در این بخش گنجانده است.

در ادامه این بخش، خوانندگان  با چگونگی روش انتخاب و ترکیب نقاط و نحوه استفاده از این طب  و کاربرد آن آشنا می‌َ‌شوند.

در بخش دوم از این کتاب که عنوان «بیماری‌های معمول به وسیله طب سوزنی و موکسی باسیون» انتخاب شده است، درمان‌های طب سوزنی برای سکته مغزی، سرماخوردگی و سکته ناشی از گرما بررسی و پیشنهاد شده است.

استفراغ و سکسکه درکنار اسهال، اختلالات ادراری و همچنین برگشت ادرار دیگر بیماری‌هایی است که گردآورنده شیوه‌های طب سوزنی برای آن‌ها را پیشنهاد کرده است.

خوانندگان و علاقه‌مندان به مباحث طب سوزنی در ادامه این کتاب باروش‌های طب سوزنی برای بیماری‌هایی مانند بی‌خوابی و هذیان گویی و صرع و همچنین سرگیجه و مالاریا آشنا می‌شوند.

بهزادی در این کتاب، بیش از 83 نوع بیماری دیگر مانند معده درد، طولانی شدن زایمان و تشنج حاد اطفال و کهیر  و نوع روش طب سوزنی در این بیماری‌ها را بررسی و در این بخش گنجانده است. به‌عنوان مثال برای درمان کهیر روش طب سوزنی تنه پیشنهاد شده است.

کتاب«تاثیرات درمانی طب سوزنی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 282 صفحه، به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات صداقت به چاپ نخست رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها