یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
بررسی رمان برای اقتباس سینمایی در حوزه هنری

مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری مجموعه داستان‌ها، رمان‌ها و خاطرات تولید شده در مرکز آفرینش‌های ادبی و مرکز مطالعات و تحقیقات ادب پایداری حوزه هنری را برای اقتباس سینمایی بررسی می‌کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «عزیزالله حاجی‌مشهدی» مدیر مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری در توضیح این مطلب گفت: پس از جلسه‌ای که با مدیران مراکز ادبیات پایداری آفرینش های ادبی حوزه هنری تشکیل دادیم، متجاوز از 60 عنوان رمان، داستان و خاطره در اختیار کارشناسان قرار گرفت که از میان آنها، 32 عنوان بررسی شده‌اند.

به گفته حاجی‌مشهدی، قابلیت‌های بصری، درونمایه ارزشمند و تشخص معنایی از جمله مواردی است که کارشناسان برای سنجش توانایی به فیلم درآمدن این آثار مد نظر قرار می‌دهند.

وی انتخاب آثار ادبی برای اقتباس سینمایی را کاری حساس و توام با دقت فراوان خواند و افزود: در صورت انتخاب اثری برای تبدیل به فیلمنامه،‌ علاوه بر مشورت با اهل فن، از نویسنده نیز کمک خواهیم گرفت.

تاکنون چندين اثر سینمایی بر اساس آثار تولید شده در مرکز آفرینش‌های ادبی و مرکز مطالعات و تحقیقات ادب پایداری حوزه هنری تهیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط