جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
نشر ثالث سراغ مجموعه پلیسی رفت

حدود‌ 50 عنوان از رمان‌های پلیسی مطرح جهان در مجموعه‌ای از سوی نشر ثالث منتشر می‌شوند. دو اثر نخست این مجموعه رمان‌هایی از آگاتا کریستی هستند که دو هفته دیگر به کتابفروشی‌ها راه می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشر ثالث از حدود دو هفته دیگر انتشار مجموعه‌ای از داستان‌های پلیسی را آغاز می‌کند.

محمد حسينی، دبير تحريريه نشر ثالث، با اعلام این خبر به «ایبنا» گفت: این مجموعه با آثاری از آگاتا کریستی آغاز می‌شود و دو جلد نخست آن «شیطان به قتل می‌رسد» و «راز پرونده مختومه» نام دارند. مترجم هر دو اثر جمشید اسکندانی است و البته اغلب کتاب‌های این مجموعه را وی به فارسی برگردانده است.

وی درباره این مجموعه افزود: تعداد عناوین این مجموعه احتمالا به بیش از 50 خواهد رسید که ترجمه 10 عنوان از آن‌ها به پایان رسیده و به تدریج منتشر می‌شوند.

«شیطان به قتل می‌رسد» ترجمه‌ای است از کتابی با عنوان «‭‭‎Card on the table» که در سال 1936 منتشر شد. ترجمه اسکندانی از این کتاب در سال 1372 از سوی نشر روایت هم راهی کتابفروشی‌ها شده بود و بعد از آن، همین کتاب با عنوان «اتفاق بعد از شام» نیز در دهه 70 به چاپ رسید.

«راز پرونده مختومه» نیز در دهه 70 با ترجمه اسکندانی و با عنوان «راز دهکده سیتافورد» نیز در همان سال‌ها با ترجمه مرضیه دبشخو منتشر شده بود. این ترجمه‌ها بر اساس کتاب «Sittaford mystery» به فارسی برگردانده شده است.

آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی، در سپتامبر 1890 میلادی به دنیا آمد و 86 سالی كه عمر كرد با بیش از 80 رمان جنایی که بر جای گذاشت، توانست نام خود را به عنوان پركارترین نویسنده ادبیات جنایی جهان در ذهن مخاطبان ثبت کند. شخصیت‌های داستانی او خیلی زود مطرح شدند و به دنیای سینما نیز راه یافتند. كمتر كسی است كه هركول پوآرو، آتور هستینگز و خانم مارپل را نشناسد و داستان‌های جنایی آن‌ها را به خاطر نیاورد.

وی که با انتشار داستان‌های پلیسی توانست لقب «ملکه جنایت» را از آن خود کند به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی شناخته می‌شود که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها