جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
نگاه به کربلا از زاویه قرآن

کتاب «گریزی از قرآن به کربلا» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم ارفع، وقایع عاشورا را را با نگاهی نو از آیینه قرآن روایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «گریزی از قرآن به کربلا» با عنوان‌هایی مانند «تفاوت مسیحیان با مسلمانان‌نماهای منافق»،«آیینه‌ای تمام قد از رسول‌الله»،«عارفانه‌ترین شب تاریخ»،«مدرس ایثار»،«زینب(س)» و «شهادت قرآن تاریخ» تلاش دارد تا با استناد مستقیم به آیات قرآن و ذکر آیه‌ها به تبیین حوادث عاشورا بپردازد. 

نویسنده از کتاب‌های «منتهی الآمال»،«نفس المهموم» ،«امالی» ،«بحارالانوار» ،«تاریخ دمشق»،«نهج‌البلاغه» و «اعیان الشیعه» به عنوان منابع معتبر برای ذکر وقایع عاشورا در این اثر استفاده کرده است.

«گریه بر امام حسین(ع)» عنوان یکی از فصل‌های جذاب کتاب است که با استفاده از آیات و روایات فواید اشک بر امام حسین(ع) را بر شمرده است. نویسنده درباره فواید اشکی که در غم حسین(ع) از دیده فرو می‌ریزد، معتقد است:«در روز رستاخیز هر چشمی به سبب سختی‌های آن روز گریان است مگر چشمی که بر حسین(ع) گریسته باشد که صاحبب چنین چشمی به سبب نعمت‌های بهشت، خندان و شادمان است، فرشتگان بر چشمی که بر حسین(ع) می‌گرید دست می‌کشند، زیرا فرشتگان اشک‌ها را از دیدگان برمی‌گیرند و گردهم می‌آورند، پاداش هر کار نیکی اندازه‌ای دارد جز پاداش گرسیتن بر حسین(ع)، گریستن بر حسین(ع) نیکوترین حالات را برای انسان فراهم می‌آورد و برای انسان حالتی نیکوتر از این نیست که پیامبر و امیرمومنان و حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(ع) برای او دعا کند.»

کتاب «گریزی از قرآن به کربلا» با شمارگان دو هزار نسخه، در 147 صفحه و به بهای 70 هزار ریال از برای نخستین بار از سوی انتشارات پیام عدالت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط