یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۸
«منبع جامع پرستاری بهداشت روان 2» در بازار کتاب

شهروز رهبری، از تالیف کتاب «منبع جامع پرستاری بهداشت روان 2» خبر داد. انتشارات بهتا پژوهش، این کتاب را نخستین‌بار به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شهروز رهبری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور، درباره موضوع این کتاب اظهار کرد: این کتاب، به موضوع اختلالات روانی که شیوع آن در جهان 25 درصد در تمام عمر و 10 درصد در هر مقطع زمانی در جمعیت بالغان تخمین زده می‌شود، اشاره کرده است. بر این ‌اساس، از هر چهار خانواده، یک خانواده یک عضو مبتلا به اختلالات روانی دارد.

وی ادامه داد: این کتاب در 14 فصل تالیف شده است. در فصل نخست، اختلالات روانی طبقه‌بندی شده و اصول طبقه‌بندی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه نیز اختلالات ساکوتیکو اسکیزوفرنیا، به‌طور مشروح ارایه و به فرآیند پرستاری و درمان این بیماری‌ها اشاره شده است.

اختلالات خلقی، اختلالات افسردگی اساسی، اختلالات دوقطبی، اختلالات شناختی، اختلالات شخصیت، اختلالات اضطرابی، اختلالات انطباقی و اختلالات عملکرد جنسی، اختلالات شبه‌ جسمی، اختلالات تجزیه‌ای و فراموشی تجزیه‌ای و انواع اختلالات وابسته به شخصیت مانند اختلال شخصیت ضد‌اجتماعی، وابسته و آزارگر، از دیگر سرفصل‌های این کتاب است. 

اختلالات وابسته به مواد الکلی و مخدر و فوریت‌های پزشکی، از دیگر مطالب علمی ارایه شده در این کتاب پزشکی است.

چاپ نخست کتاب «منبع جامع پرستاری بهداشت روان 2» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 450 صفحه، به بهای 18 هزار تومان از سوی انتشارات بهتا پژوهش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها