شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
«بازشناسی مورفولوژیک محله‌های تهران» گرانترین کتاب هفته شد

یک‌هزار و 40 عنوان کتاب از شنبه تا چهارشنبه (7 تا 11 دی‌ماه) در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده‌اند. در این میان 56 اثر به حوزه تاریخ و جغرافیا اختصاص دارد که «بازشناسی تغییرات مورفولوژیک (ریخت‌شناسی) محله در شهر تهران» به همت سید محمدهادی ایازی با بهای 59 هزار تومان گرانترین کتاب هفته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب در گزارش آماری هفته از شنبه تا چهارشنبه (7 تا 11 دی‌ماه) از ثبت یک‌هزار و 40 عنوان کتاب در بانک اطلاعاتی این موسسه خبر داد. در این میان 56 اثر به حوزه تاریخ و جغرافیا اختصاص دارد که این آمار نشان‌دهنده کاهش 23 عنوانی کتاب در این حوزه از هفته پیش از آن است.
 
چاپ نخست «بازشناسی تغییرات مورفولوژیک (ریخت‌شناسی) محله در شهر تهران» به همت سید محمدهادی ایازی با موضوع طرح و برنامه‌ریزی شهرسازی که در 644 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و از سوی انتشارات امیدان به‌چاپ رسیده، عنوان گرانترین کتاب را با بهای 59 هزار تومان را به خود اختصاص داده است. 

از میان این 56 اثر، 50 عنوان تالیف و 6 اثر ترجمه هستند. 36 عنوان کتاب برای نخستین‌بار بازار کتاب را تجربه می‌کنند و 20 عنوان تاریخی و جغرافیایی تجدیدچاپی به‌شمار می‌روند. 361 ناشر فعال در تهران و دیگر استان‌ها به ترتیب 41 عنوان کتاب و 15 اثر را در این دو حوزه به بازار کتاب عرضه کرده‌اند که متوسط شمارگان تمامی 56 اثر حوزه تاریخ و جغرافیا دو هزار و 72 نسخه و میانگین صفحه‌های آن‌ها 332 صفحه شمارش شده‌اند.

چاپ نخست کتاب‌های «سفرنامه یه‌ناگا تویوکیچی در ایران و آناطولی (1317 ه.ق / 1899 م.) ژاپن و تجارت تریاک در پایان قرن نوزده» نوشته «تویوکیچی یه‌ناگا» با ترجمه هاشم رجب‌زاده، «ضرابخانه‌ها و سکه‌های ضرب بوشهر» به کوشش قاسم یاحسینی، «مسعودی‌ها» از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، «جنگ ایران و عراق در اسناد سازمان ملل: جولای تا دسامبر 1988 (تیر تا دی 1367)» با گردآوری محمدعلی خرمی، «تاریخ تمدن کهنه پوستین نیاکان تمدن 12000 ساله»، «تاریخ تمدن کهنه پوستین نیاکان هخامنشیان» و «تاریخ تمدن کهنه پوستین نیاکان ساسانیان» هر سه به کوشش ایلناز ابراهیمی و مازیار بغلانی برخی از آثار تازه منتشر شده به‌شمار می‌روند.

از آثاری که برای چندمین بار منتشر شده‌اند نیز می‌توان به چاپ پنجم «انقلاب روسیه» نوشته «جان دان» با ترجمه سهیل سمی، چاپ سوم «پیدایش مسیحیت» به‌قلم «دان ناردو» با ترجمه مهدی حقیقت‌خواه، چاپ 22 کتاب «تاریخ ادبیات ایران: خلاصه جلد سوم: تاریخ ادبیات در ایران از اوایل قرن هفتم تا پایان قرن هشتم هجری» اثر ذبیح‌الله صفا با گردآوری سید محمد ترابی، چاپ سوم «تاریخ شهر و شهرنشینی در اروپا از آغاز تا انقلاب صنعتی» به کوشش جهانشاه پاکزاد و الهام سوری، چاپ دهم «کهن دیار: مجموعه آثار ایران پس از اسلام در موزه‌های بزرگ جهان» در دو جلد و چاپ سوم «ناصرالدین، شاه عکاس: پیرامون تاریخ عکاسی ایران» به کوشش محمدرضا طهماسب‌ اشاره کرد. 

179 زن و 753 مرد مولف، همچنین 76 زن و 227 مرد مترجم پدیدآورندگان این بازه زمانی را تشکیل می‌دهند. 57 عنوان کتاب بدون قیمت و 11 اثر نیز به صورت چاپ افست به بازار کتاب راه یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها