سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کودکان برای کتابخوانی به «نور» می‌روند

کتابخانه شیخ فضل‌الله نوری مجتمع فرهنگی هنری نور برنامه «با یار مهربانم» را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش ارتباط کودکان با کتاب برگزار می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مدیر کتابخانه شیخ فضل‌الله نوری اظهار کرد: در این برنامه که به منظور افزایش مهارت‌های گفتاری و اجتماعی و تقویت قوه تخیل در میان کودکان مقطع دوم تا ششم ابتدایی برگزار می‌شود، «جعفر توزنده جانی» نویسنده کودک و نوجوان به عنوان کارشناس حضور دارد.

فرشته حبیبیان با بیان این‌که قصه‌خواني براي کودکان، زمينه‌هاي علاقه‌مندی آن‌ها به كتابخواني را فراهم مي‌سازد، گفت: كتابخواني براي کودکان، تمريني براي كسب مهارت‌هاي اجتماعي، تعامل و گفت‌وگو با ديگران و نيز تجربه‌اي براي خوب گوش دادن به شمار مي‌رود.

وی گفت: در این برنامه گروه‌های کتابخوانی تشکیل شده و در کنار هم کتاب تعیین شده از سوی کارشناس برنامه را مطالعه می‌کنند و در ادامه روند برگزاری برنامه، اعضای این گروه‌ها به روایت کتاب از سوی کارشناس برنامه گوش سپرده و به گفت‌وگو درباره موضوع کتاب و نگارش داستان کوتاه می‌پردازند.

حبیبیان افزود: در این برنامه دو داستان از مجموعه داستان‌های کتاب «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن» اثر مهدی آذریزدی به نام‌های «شیر و آدمی‌زاد» و «کلاغ و کبوتر» خوانده خواهد شد.

وی یادآوری کرد: نوبت دوم اجرای این برنامه در 17 بهمن ماه 92 ساعت 10 برای کودکان مقطع سنی ابتدایی در کتابخانه شیخ فضل الله نوری خواهد بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند پنجشنبه 19 دی‌ماه ساعت 10 به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از اتوبان ستاری، جنب شهر كتاب مراجعه کنند.
 
خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها