جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
قلم‌فرسایی علامه عسگری «بر گستره کتاب و سنت»

کتاب «بر گستره کتاب و سنت» به قلم علامه سیدمرتضی عسگری و ترجمه محمدجواد کرمی با تقسیم‌بندی موضوعی بر اساس آیات قرآن و روایات موضوعات مختلف و حوادث گوناگون دینی را بررسی کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در 17 بخش با عنوان‌هایی مانند «صلوات بر محمد و آل محمد(ص)»،«مصحف در روایات و اخبار»،«امامان این امت دوازده نفرند»،«شیعیان اهل‌بیت پیامبر(ص)»،«عصمت انبیاء و رسولان»،«آیت تطهیر در کتب دو مکتب»،«تاریخ حدیث پیامبر(ص)»،امام علی(ع) در قرآن» و«صفات خداوند جلیل در دو مکتب» هر موضوع را با استناد به روایات و آیات قرآن بررسی کرده است. 

در این کتاب نویسنده با روایتی داستانی سیره اهل‌بیت(ع) و داستان‌های قرآنی و را بیان و مطابق با موضوع داستان و روایتی را تعریف کرده است.

یکی از ویژگی‌های این کتاب ترجمه ساده و روان متن توسط مترجم است که نثر روان کتاب را به داستانی شیوا و روان مبدل کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب نیز بیان هر آیه، شأن نزول و روایت‌‌کنندگان آیه  است. به عنوان مثال، درباره «آیه تطهیر» ابتدا از زبان «ام‌سلمه» داستان و شأن نزول آیه تطهیر را بیان و سپس شأن نزول این آیه را از زبان امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و چند تن از صحابه نقل کرده است. 

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «عقاید برخی از مسلمانان درباره صفات خداوند متعال را که با استناد به روایات ابو هریره و غیر او بود یاد‌آور شدیم. این‌گونه شبهات که نتیجه ورود افکار توراتی یهود و تمسک به معانی ظاهری و لفظی قرآن کریم است از سوی امامان اهل‌البیت(ع) به خوبی رد و پاسخ داده شده است.» 

کتاب «بر گستره کتاب و سنت» از مجموعه آثار علامه سیدمرتضی عسگری با 30 هزار نسخه، در 408 صفحه و به بهای 120 هزار ریال از سوی انتشارات بنیاد قرآن منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط