یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
بررسی «سیر تاریخ نظری آرایه‌های تزیینی نسخه‌های خطی ایران»

دوره آموزشی «سیر نظری تاریخ آرایه‌های تزیینی نسخه‌های خطی در ایران تا آغاز سده نهم هجری (کوفی، ایلخانی، سلجوقی، تیموری)» از ‌شنبه (21 دی‌ماه) در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه آستان قدس رضوی، در تداوم مسیر آگاهی‌بخشی در حوزه کتابت و کتاب‌آرایی سنتی ایرانی ـ اسلامی، دوره آموزشی «سیر نظری تاریخ آرایه‌های تزیینی نسخه‌های خطی در ایران تا آغاز سده نهم هجری (کوفی، ایلخانی، سلجوقی، تیموری)» از ‌شنبه (21 دی‌ماه) در این موسسه برگزار خواهد شد. 

مدرس این دوره آموزشی مجید فداییان، نگارگر و پژوهشگر حوزه هنرهای سنتی است. این دوره آموزشی در چهار جلسه در حوزه آموزش موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. 

در نسخ خطی به‌ویژه نسخ فارسی برخی تزیینات به‌کار رفته که اگر کار استاد و هنرمندانه باشند، می‌توانند ارزش بسیاری به نسخه خطی بدهند. برخی از این نگاره‌ها شامل جدول، شمسه، سرلوح، تذهیب، تصویر و جلد می‌شود. 

دوره آموزشی «سیر نظری تاریخ آرایه‌های تزیینی نسخه‌های خطی در ایران تا آغاز سده نهم هجری (کوفی، ایلخانی، سلجوقی، تیموری)» از ساعت 14 ‌شنبه (21 دی‌ماه) آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی برای ثبت نام می‌توانند به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در خیابان امام خمینی(ره)، خیابان ملل متحد (باغ ملی) مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها