جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
پازینه با 2 کتاب به قلم مسجدجامعی آمد

مدیر انتشارات پازینه از انتشار دو کتاب «تاریخ تشیع» و «نگرشی بر شناخت وهابیت» به قلم زهرا مسجدجامعی خبر داد.-

سید علی‌اصغر شریعت‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره‌ تازه‌های نشر این مرکز اظهار کرد: کتاب «تاریخ تشیع» اثری است که به صورت تحقیق تاریخی، مفهوم شیعه و روند تحولات تاریخی آن را در اوایل اسلام بررسی می‌کند.

شریعت‌زاده گفت: نویسنده اثر معتقد است از آن‌جایی که دین به عنوان روش زندگی از طریق تعالیم قرآن کریم برای تقرب به حق آورده شده است و تشیع به عنوان یک مکتب عقیدتی که بخشی از تحرکات فکری مسلمانان جهان را در برمی‌گیرد، شایسته بررسی است.

وی افزود: کتاب در شش فصل به نگارش درآمده است و در آن به مباحثی مانند «معنا و مفهوم تشیع»، «خاستگاه اهل بیت(ع) و بزرگان شیعه»، «ریشه‌های تاریخی تشیع»، «تفکر و اعتقادات شیعه»، «بزرگان شیعه در اوایل اسلام»، «فرقه‌های تشیع» و «انقلاب‌های شیعه» اشاره شده است.

به گفته شریعت‌زاده، کتاب «تاریخ تشیع» با شمارگان دو هزار نسخه، در 240 صفحه و به بهای 150 هزار ریال از سوی انتشارات پازینه تهران وارد بازار کتاب شده است.

مدیر انتشارات پازینه در بخش دیگر سخنانش به کتاب «نگرشی بر شناخت وهابیت» اشاره کرد و گفت: کتاب «نگرشی بر شناخت وهابیت» ریشه‌های فکری و خاستگاه وهابیت را بررسی می‌کند که از نگاه جامعه‌شناختی نیز برخوردار است که می‌تواند نقطه قوت این اثر باشد.

وی بیان کرد: این اثر در شش فصل مطالب خود را در اختیار خوانندگان گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «ریشه‌های فکری وهابیت»، «محمد‌بن ‌عبدوالوهاب و آغاز اندیشه‌های وهابی»، «جامع‌ شناسی نجد و پیدایش وهابیت»، «وهابیت و خاندان سعود از ظهور تا اقتدار»، «تشدیدات وهابیان و وهابیت در کشورهای دیگر» و «آشنایی با برخی عقاید وهابیان» اشاره کرد.

کتاب «نگرشی بر شناخت وهابیت» با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای 120 هزار ریال از سوی انتشارات پازینه منشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط