جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
«مشاهیر معماری چگونه طراحی می‌کنند؟» منتشر شد

کتاب «مشاهیر معماری چگونه طراحی می‌کنند؟» به قلم محمد‌حسین احمدی‌شلمانی، از سوی انتشارات جهان جام جم منتشر شد. مدرسان دانشگاه و دانشجویان رشته‌های معماری و هنر با مطالعه این اثر، شیوه طراحی پایه تا پیشرفته را با نگاهی حرفه‌ای می‌آموزند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین فصل کتاب حاضر با عنوان «خلاقیت و مغز انسان» به موضوعاتی مانند خلاقیت و انسان خلاق، خلاقان مشهور، خصوصیات افراد خلاق، مغز و نیمکره‌ها و راه‌های تقویت نیمکره چپ و راست برای درک عمیق‌تر، پرداخته است.

مخاطبان در فصل دوم، با مفاهیم پایه و تعاریف هندسی معماری مانند نقطه دو دو منظر، خط، سطح، حجم، فرم در هنر و معماری، فرم و شکل، تعادل بصری، مقیاس، جهت، بافت و رنگ آشنا می‌شوند.

مولف در فصل دیگری از کتاب با عنوان «تکنیک‌های طراحی» با نگاه معمارانه به آموزش ابتدایی‌‌ترین تکنیک، گرفتن مداد در دست، تا پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها مانند «ایربراش» می‌پردازد. در این فصل، به موضوعاتی مانند طراحی با مداد، طریقه گرفتن مداد در دست، فشار دست، طریقه حرکت دست روی کاغذ، طریقه کشیدن خط و ترکیب به‌صورت پایه‌ای اشاره شده است.

فصلی دیگر از این کتاب مهندسی، دربردارنده مبحث «طراحی گام به گام» در سه قسمت و 200 تمرین چندمرحله‌ای است. مخاطبان با مطالعه این فصل می‌توانند 80 درصد از عوامل فیزیکی پیرامون خود را رسم کنند. در بخش‌های دیگری از این فصل، مخاطبان با دیگر تکنیک‌های طراحی مانند رنگ، مداد رنگی، پاستل، قلم و مرکب، ماژیک، آبرنگ، رنگ لعاب و ایربراش، آشنا می‌شوند.

آشنایی با طراحی‌های حرفه‌ای مشاهیر معماری قرن پانزدهم تا دوران معاصر، موضوع محوری فصلی دیگر از این اثر است. در تمام این فصل، مشاهده می‌شود که تکنیک‌های ساده، روش ارایه شاهکارهای معماران مشهور در این هفت قرن بوده است. 

«کاربرد کامپیوتر و اسکیس از بناهای مشهور معماری» عنوان فصلی از کتاب حاضر است که در آن، طراحی با دست و بهره‌گیری از کامپیوتر برای ارایه اثری فوق حرفه‌ای، بررسی شده است.

مخاطبان در فصل پایانی این اثر، با طراحی بهترین شاهکارهای معماری و ابزارهای جدید طراحی، آشنا می‌شوند.

چاپ نخست کتاب «مشاهیر معماری چگونه طراحی می‌کنند؟» با شمارگان چهار هزار و 300 نسخه در 408 صفحه، به بهای 25 هزار تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها