یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
نگاهی مطبوعاتی به شورای عالی دفاع از «صفحه جدید»

«جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» عنوان کتاب تازه‌ای از انتشارات «صفحه جدید» است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» به کوشش منصور کمالی با مقدمه‌ای از دکتر حسین اردستانی منتشر شد. این کتاب در 9 فصل با نگاهی به مطبوعات عملکرد شورای عالی دفاع ملی در سال‌های جنگ تحمیلی را با توجه به وظایف این شورا بررسی می‌کند.

مقدمه «جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» با اشاره به فصل سیزدهم قانون اساسی و اصل 176 مصوب سال 1358 آغاز می‌شود که به شرح وظایف شورای عالی امنیت ملی در تامین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی پرداخته و در ادامه عمکرد شورای عالی دفاع را در سال‌های جنگ تحمیلی توضیح داده است.

شورای عالی امنیت ملی به تناسب وظایف خود، شامل شورا‌های فرعی «دفاع» و «امنیت کشور» است که شورای عالی دفاع را رییس جمهوری، نخست‌وزیر، وزیر دفاع، رییس ستاد مشترک (ارتش)، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو مشاور به تعیین رهبر تشکیل می‌دهد.

فصل‌های کتاب «جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» بر اساس سال‌های جنگ تحمیلی سامان یافته است. هر فصل نیز با یک مقدمه مستقل آغاز شده که شرح مختصری است از نحوه عملکرد شورای عالی دفاع در همان سال از جنگ تحمیلی و سرفصل‌های مهم فعالیت‌های آن سال. منابع مورد استفاده در هر فصل از کتاب نیز در پایان آن آمده است.

روزنامه‌های کیهان، اطلاعات جمهوری اسلامی، خبرگزاری پارس(ایرنا) و مجلداتی از صحیفه نور امام خمینی (ره) از  منابع تدوین «جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» بوده‌اند.

تصاویری از جلسه شورای عالی دفاع در سال‌های مختلف جنگ تحمیلی «جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» را به پایان می‌برد.

انتشارات «صفحه جدید» کتاب «جنگ عراق و ایران، شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» را با شمارگان دو هزار نسخه، در قطع رقعی، 464 صفحه، با جلد سخت، مصور و به بهای 140 ‌هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها