دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
الکساندر پوشکین «داستان‌های بلکین» را در ایران روایت می‌کند

مجموعه داستانی از الکساندر پوشکین، شاعر و نویسنده روس مکتب رمانتیسیسم با عنوان «داستان‌های بلکین» با ترجمه بابک شهاب منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «داستان‌های بلکین» نوشته الکساندر پوشکین با ترجمه بابک شهاب منتشر شد. در این کتاب چندین داستان از پوشکین، در کنار زندگینامه‌ کوتاهی از این نویسنده و توضیحاتی درباره داستان‌هایش قرار گرفته است.

الکساندر سرگیویچ پوشکین، شاعر و نویسنده روسی سبک رمانتیسیسم است. او در 6 ژوئن 1799 در شهر مسکو چشم به جهان گشود و در دهم فوریه 1837 در سن پترزبورگ درگذشت. او بنیانگذار ادبیات روسی مدرن به حساب می‌آید و برخی او را بزرگترین شاعرِ زبان روسی می‌دانند.

تاکنون آثار فراوانی از این شاعر به همت مترجمان مختلف به فارسی ترجمه و در ایران به انتشار رسیده و همایش دو روزه «سعدی و پوشکین» به مناسبت روز بزرگداشت سعدی در فروردین ماه سال 1391 نیز از جمله فعالیت‌هایی بوده که در ایران برای شناخت بهتر این شاعر و نویسنده روس در مرکز فرهنگی شهر کتاب انجام شده است. پوشکین از آثار و اندیشه‌های شاعران و نویسندگان مشرق‌زمین به ویژه سعدی، فردوسی و حافظ تاثیر پذیرفته است و او را بنیانگذار زبان ادبی معاصر روسی و معیار سنجش زبان و ادبیات روسی می‌دانند.

در متن پشت جلد این کتاب آمده است: «ما در این مجموعه به یاری پوشکین و ایوان پترویچ بلکین ساده‌دل هزینه‌ای را که باید بابت سعادت انسان پرداخته شود، درمی‌‌یابیم. این سعادت هیچ گاه ساده و آسان به دست نمی‌آید. برای رسیدن به آن باید همواره جنگید، باید چگونگی پرداختن هزینه این خوشبختی را دانست، هزینه‌ای که گاه برای انسان بسیار سنگین تمام می‌شود اما باید زندگی کرد، زیرا زندگی ادامه دارد، حتا زندگی ساده انسان‌های عادی، همان زندگی که پوشکین در داستان‌های بلکین از آن سخن می‌گوید.»

«داستان‌های بلکین» نوشته الکساندر پوشکین با ترجمه بابک شهاب، در 120 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای هفت هزار و 200 تومان از سوی انتشارات «به نگار» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها