یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
آموزش روش‌های تربیت اژدها به نوجوانان!

کتاب «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» با نویسندگی و تصویرگری کرسیدا کاول و ترجمه شیدا رنجبر توسط واحد کودک انتشارات زعفران منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب به عنوان نخستین کتاب از مجموعه 9 جلدی کتاب‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» رمانی پر از شوخی‌های بامزه، نقاشی‌های متفاوت و ماجراهای پرهیجان برای نوجوانان است.

نویسنده در بخشی از مقدمه این کتاب با عنوان «یادداشتی از طرف قهرمان» آورده‌است: «هیچ کس نمی‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد. اژدهاها دارند بی سروصدا برمی‌گردند سرجای قبلی‌شان، توی دریا. بدون اینکه یک تکه استخوان یا یک دندان نیش از خود به جا بگذارند، تا بشر آینده آن‌ها را فراموش نکند. پس، برای این‌که این موجودات فوق‌العاده فراموش نشوند، این داستان واقعی را از دوران کودکی‌ام برای شما تعریف می‌کنم. من از آن جور پسرها نبودم که فقط با یک اشاره ابرو بتوانند اژدهایی را رام کنند. کلاً مایه قهرمانی نداشتم. برای این‌کار باید زحمت می‌کشیدم...»
 
در پشت جلد این کتاب آمده است: «آیا سکسکه می‌تواند با یک اژدهای بدون دندان در امتحان دوره تشریف اژدها قبول شود و اژدهای دریایی «یوس بیش یوس غول پیکریوس» را که می‌خواهد تمام وایکینگ‌های جزیره خُل را درسته قورت دهد، شکست دهد؟ وقتش رسیده سکسکه یاد بگیرد چگونه قهرمان شود...»

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «فک‌زن آروغی تبر را در میان دانه‌های برفی که آرام پایین می‌آمدند، اوج گرفت و بالا رفت. به بزرگ‌ترین اژدهای گروه خورد و در جا کشتش، بعد هم به رفتن ادامه داد و چند صد متری آن طرف‌تر توی توده‌ای از برف پایین آمد و ناپدید شد. این باعث شد بقیه اژدهاها کمی فکر کنند. بعضی از آن‌ها که عجولانه تصمیم گرفتند و فرار کردند، خوردند به هم و مثل سگ‌ها زوزه کشیدند. بقیه مکث کردند، سرجای‌شان با تردید پرواز کردند و برای اعتراض جیغ کشیدند...»

مجموعه 10 جلدی «راهنمای رام‌کردن اژدها» از دیگر آثار کرسیدا کاول است که داستان ماجراجویی‌های هیکاپ نوجوان و این که او چه دردسرهایی را از سر می‌گذراند تا به یک قهرمان وایکینگ بدل شود  روایت می‌کند. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «چگونه یک دزد دریایی باشید» اشاره کرد.

واحد کودک انتشارات زعفران، کتاب «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» را در قالب 203 صفحه و با شمارگان دو هزار وپانصد نسخه عرضه کرده است. این کتاب با قیمت 15 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها