جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
تکمیل کتاب «اندیشه سیاسی تربیتی در نامه‌های نهج‌البلاغه»

جلد هشتم از مجموعه «اندیشه سیاسی تربیتی در نامه‌های نهج‌البلاغه» به قلم آیت‌الله ‌دکتر احمد بهشتی به تازگی از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد و این مجموعه را تکمیل کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نهج‏البلاغه دربردارنده خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها و کلمات قصار امیرالمومنین(ع) است و اقیانوس موج‏خیزى است که گوهرهاى فراوانى از علم و معرفت را در خود نهفته دارد. از جمله آن‌ها، نکته‌های تاریخی، ادبی، عرفانی، تربیتی و سیاسی‌اند که در این کتاب، به وفور به چشم مى‏خورند. 

تربیت و سیاست در مجموعه کتاب‌های «اندیشه سیاسی تربیتی در نامه‌های نهج‌البلاغه» به تفصیل بررسی شده‌اند.

‌ نویسنده در جلد هشتم این مجموعه با تمرکز به 79 نامه از نهج البلاغه، نکته‌های سیاسی و تربیتی این نامه‌ها را استخراج کرده و با قلمی روان و شیوا در یک مجموعه 8 جلدی و به تبیین و توضیح آن‌ها پرداخته است. این نامه‌ها، خطاب به امام حسن مجتبی (ع)، سلمان فارسی، حارث همدانی، استاندار مدینه، ابوموسی اشعری و معاویه نگاشته شده‌اند و در هر یک از این نامه‌ها، به فراخور زمان و مکان توصیه‌ها، تذکرات و رهنمودهای تربیتی و سیاسی در قالب سخنانی دلسوزانه ارایه شده است.

جلدهای اول تا هفتم این مجموعه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی و همایش ملی و جایزه ادبی علامه سیدجعفر شهیدی به عنوان کتاب برگزیده معرفی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط