یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
برگزاری دوشنبه‌های تاریخی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فهرست برنامه‌های دی‌ماه این مرکز را اعلام کرد. بر اساس این برنامه سه سخنرانی در حوزه تاریخ برگزار خواهد شد. جواد نیستانی، محمدامیر احمدزاده و علی شهیدی در این نشست‌ها سخنرانی می‌کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سه نشست تاریخی دی‌ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. «منابع نقوش اساطیری در سقانفارهای عهد قاجار مازندران»، «کاربست رویکرد تاریخ فرهنگی در مطالعات تاریخ قاجاریه» و «توسعه اداری ایران ساسانی بر پایه گزارش‌های تاریخی مُهرهای پادشاهان» نشست‌های تاریخی این پژوهشگاه را تشکیل می‌دهند.

جواد نیستانی، پژوهشگر باستانشناسی از ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه دوشنبه (9 دی) درباره «منابع نقوش اساطیری در سقانفارهای عهد قاجار مازندران» سخنرانی می‌کند. نشست دیگر از برنامه‌های دی‌ماه این پژوهشگاه در حوزه تاریخ سخنرانی محمدامیر احمدزاده با عنوان «کاربست رویکرد تاریخ فرهنگی در مطالعات تاریخ قاجاریه» است. این برنامه از ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه دوشنبه (16 دی) برپا خواهد شد. دیگر سخنرانی این مجموعه را علی شهیدی با عنوان «توسعه اداری ایران ساسانی بر پایه گزارش‌های تاریخی مُهرهای پادشاهان» ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه دوشنبه (30 دی) انجام می‌دهد.

از دیگر برنامه‌های این ماه پژوهشگاه می‌توان به سخنرانی‌های احمد صفارمقدم با عنوان «ارزیابی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در آستانه تاسیس بنیاد سعدی» از ساعت 10 تا 12 یکشنبه (8 دی)، «توسعه و سرمایه اجتماعی» با سخنرانی غلامرضا غفاری ساعت 13 تا 15 یکشنبه (22 دی) و سخنرانی با موضوع «دولت و سیاست آموزش در ایران» از سوی معصومه قاراخانی از ساعت 10 تا 12 شنبه (28 دی) اشاره کرد. 

این برنامه‌ها در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان 64 غربی برگزار می‌شوند و حضور برای همگان در این سخنرانی‌ها آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها