سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
«افسانه نوآوری» در قاب کتاب نشست

کتاب «افسانه‌ نوآوری» با تاکید بر رد باور‌های اشتباه مردم درباره نوآوری، علاوه بر ارایه مستندات تاریخی، پیشنهاداهایی نیز برای حفظ انگیزه‌ افراد ارایه می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ «افسانه نوآوری» عنوان اثری از اسکات برکون، در 14 فصل است. این کتاب، به قلم روزبه فرشیدفام به فارسی برگردانده شده است.

10 فصل ابتدایی کتاب، با هدف‌ رد باو‌رهای اشتباه مردم درباره نوآوری، به ارایه مستندات و جزییات تاریخی در این زمینه پرداخته است. نویسنده در چهار فصل بعدی، زمینه‌های یک تحول را مطرح می‌کند.

«افسانه الهام گرفتن»،‌ «تاریخچه نوآوری را درک کرده‌ام»، «یک روش برای نوآوری وجود دارد»، «بهترین ایده‌‌ها برنده‌‌اند» و «ایده‌های خوب سخت پیدا می‌شوند» از مهم‌ترین عنوان‌های 10 فصل‌ ابتدایی کتابند.

نویسنده در فصل نخست،‌ با طرح خاطره‌‌ خود از شرکت گوگل،‌ به این موضوع می‌پردازد که این سوال که ایده‌ها از کجا می‌آیند؟، در ذهن تمامی افرادی‌ است که از آزمایشگاه تحقیقاتی،‌ محل کار هنرمند یا کارگاه مخترع دیدن می‌کنند. 

در فصلی از کتاب با عنوان «بهترین ایده‌ها برنده‌اند» نویسنده با این جمله شروع می‌کند که بهترین ایده‌ها همیشه برنده نیستند، اما این مانع نمی‌شود تا مردم از اعتقاد به این موضوع دست بکشند. بسیاری از نوآوران، تصور می‌کردند ایده‌هایشان در ذهن خود به‌طور خدشه‌ناپذیری برتر است، ولی برای قبولاندن ایده‌هایشان به مردم دردسر‌ها دیده و رنج‌‌ها کشیده‌اند.

چهار فصل انتهایی کتاب به موضوعات پیرامون «سخن، آخر؛ ورای بزرگ‌نمایی‌ها و تاریخ»، «میانبر‌های تفکر خلاق»، «چگونه برای ایده‌ای حامی پیدا کنیم» و «چطور با انگیزه بمانیم» پرداخته‌اند.

نویسنده در فصل پایانی، با طرح پیشنهاد‌هایی مانند انگیزه‌بخش‌های بزرگ، خشم،‌ نیاز دیوانه‌وار، غرور و مرگ، راه‌حل‌هایی برای حفظ انگیزه‌های افراد ارایه می‌کند. 

این کتاب در بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی، به‌عنوان اثر برگزیده در شاخه ترجمه معرفی شده بود.

نخستین چاپ کتاب «افسانه نوآوری» با شمارگان 300 نسخه در 248 صفحه،‌ به بهای هشت هزار و 800 تومان به همت انتشارات کلک زرین منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها