دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
«داشبورد‌های کسب و کار» به بازار کتاب رسید

کتاب «داشبورد‌های کسب و کار؛ راهنمای مصور طراحی و استقرار» با معرفی کاربرد داشبورد ‌به‌عنوان یک نمایشگر اطلاعات موردنیاز مدیران، در چهار بخش، از سوی انتشارات کلک زرین منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «داشبورد‌های کسب و کار؛ راهنمای مصور طراحی و استقرار» عنوان اثر مشترکی از نیلس راسموسن، کلر جن و مانیش یانسال است. این کتاب به همت علیرضا موثق و آناهیتا ملکی به فارسی برگردانده شده است. 

دو بخش نخست کتاب با عنوان‌های «مقدمه‌ای بر داشبوردها» و «ایجاد معماری صحیح هوش کسب و کار برای داشبورد‌ها» به مباحثی مانند تعریف داشبورد،‌ انواع داشبورد و‌ هوش و کسب و کار می‌پردازد. 

در بخش نخست این کتاب،‌ کارکرد داشبورد در محیط‌های کسب و کار، در اختیار قرار دادن نمایشگر‌هایی با طراحی مناسب که بتوانند اطلاعات موردنیاز برای پایش متغیر‌هایی را که در حیطه مسوولیت کاربران است فراهم ‌کنند، معرفی شده است. ‌

مولفان این اثر درباره نقش داشبورد‌ها در راه‌حل‌‌های هوش کسب و کار معتقدند که تعدادی از داشبورد‌ها ممکن است به‌‌صورت یک مجموعه کامل و جامع عرضه و بکار برده شوند، اما به‌طور معمول داشبورد‌ها همراه با سایر راه‌حل‌های هوش کسب و کار یا به‌عنوان بخشی از آن‌ها،‌ ادغام شده و توسعه می‌یابند. در این صورت،‌ تعدادی از کارکرد‌های مدیریت عملکرد نیز همراه با داشبورد،‌ قابل دسترس خواهد بود.

«طراحی داشبورد» و «مدیریت یک پروژه داشبورد» عناوین فصل‌های سوم و چهارم کتاب هستند. از جمله مهمترین مباحث این دو فصل می‌توان به نمونه‌هایی از داشبورد، برنامه‌ریزی پروژه داشبورد و آموزش و توسعه اشاره کرد.

نخستین چاپ کتاب «داشبورد‌های کسب و کار؛ راهنمای مصور طراحی و استقرار» با شمارگان‌ یکصد نسخه‌ در 248 صفحه، به بهای 9 هزار و 200 تومان از سوی انتشارات کلک زرین به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها