دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
«مديريت كيفيت جامع» در قاب کتاب نشست

نخستین جلد از کتاب دوجلدی «مديريت كيفيت جامع» با تمرکز بر ارایه تعاریف اولیه دانش مدیریت کیفیت، به همت انتشارات دانشگاه خواجه نصیر منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مديريت كيفيت جامع» تالیف مشترک دیل‌اچ، کارول، میچنا، گلن‌اچ و مری بسترفیلد و سکر است. این اثر به قلم دكتر عبدالله آقایی، احسان انعامی و حسین حاج‌بابایی به فارسی برگردانده شده است.

این کتاب دوجلدی، به‌عنوان یکی از منابع اصلی درس مدیریت کیفیت در رشته مهندسی صنایع، در دو بخش اصلی شامل 20 فصل، منتشر شده است. 

نخستین بخش از جلد نخست کتاب با عنوان «تعاریف و مفاهیم» شامل هفت فصل است که در بخشی از آن، به قلم مترجمان اثر در تشریح اهمیت موضوع کیفیت آمده که مقوله کیفیت، از جمله‌ مهم‌ترین و قدیمی‌ترین دغدغه‌های انسان در ساده‌ترین و معمولی‌ترین مسایل زندگی تا والاترین مسایل معنوی است.

نویسندگان این اثر، کیفیت را به‌عنوان اصلی‌ترین مزیت رقابتی که نقش‌آفرینی می‌کند، معرفی می‌کنند. کیفیت در محصول،‌ کیفیت در خدمات و نیز کیفیت در اطلاعات و دانش، از اصلی‌ترین محور‌هایی است که همچنان در قالب محور‌های مطالعاتی،‌ تحقیقاتی و اجرایی عمل می‌کند.

در بخشی از کتاب، در تشریح چرایی ایجاد مفهوم مدیریت کیفیت جامع‌ آمده: «مدیریت کیفیت جامع به‌عنوان یک فلسفه مدیریتی کامل برای نشر و اجرا و نمود کیفیت در همه ابعاد، ‌به وجود آمده است. گرچه بحث مدیریت کیفیت از گذشته مطرح بوده،‌ اما بعد از جنگ جهانی دوم نقطه عطفی در مورد موضوع کیفیت و مدیریت کیفیت جامع ایجاد شده است.»

نخستین جلد از کتاب دوجلدی «مديريت كيفيت جامع» با شمارگان پنج هزار نسخه در 476 صفحه، به بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه خواجه‌ نصیر به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها