دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
تمدید مهلت ارسال فراخوان همایش ملی حکیم طهران

فراخوان همایش ملی «حکیم طهران؛ نکوداشت مقام علمی مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی(ره)» تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد. پیش از این پایان آذرماه آخرین مهلت ارسال مقالات اعلام شده بود._

محمد باقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: تاکنون بیش از ده‌ها مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده که از این تعداد 15 مقاله در داوری علمی تایید شده‌اند.

وی با بیان این‌که با توجه به درخواست‌های حقیقی و حقوقی تاریخ ارسال مقالات تا پایان ماه بهمن تمدید شده است ادامه داد: البته شخصیت ‌مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی(ره) ناشناخته است و به همین دلیل طبیعی است که تعداد مقالات در مقایسه با سایر همایش‌ها کمتر باشد، چراکه کمتر درباره ایشان کار شده است.

به گفته وی، از جمله محورهای این همایش می‌توان به شخصیت‌شناسی حکیم طهران اشاره کرد که عنوان‌هایی نظیر ابعاد عقلی و نقلی و نوآوری‌های علمی آقاعلی مدرس، زیست‌نامه، استادان و شاگردان حکیم طهران؛ بازخوانی پژوهش‌ها و آن‌چه درباره احوال و آرای آقاعلی مدرس انجام پذیرفته است، روش‌شناسی فکری فلسفی حکیم طهران و جایگاه حکیم طهران در حکمت متعالیه اشاره کرد. 

خراسانی افزود:‌ همچنین سیره اخلاقی و معنوی آقاعلی مدرس، آقاعلی مدرس به روایت دیگران به‌ عنوان موضوعات بخش شخصیت‌شناسی،‌ منش سیاسی آقاعلی مدرس و معاصران وی، سلوک و تعامل آقاعلی مدرس با فقیهان، مواجهه حکیم طهران با جریان‌های فکری معاصرش،‌ عنوان‌های بخش شخصیت اجتماعی ـ سیاسی این همایش را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بخش معرفی حوزه حکمی تهران گفت: موضوعاتی مانند زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شکل‌گیری حوزه حکمی تهران،‌ ابعاد و پیامدهای فرهنگی ـ اجتماعی حوزه حکمی تهران، جامعیت حوزه حکمی تهران در سده‌های 13 و 14، شکل‌گیری تاریخی گفت‌وگو میان فلسفه اسلامی و فلسفه غرب در حوزه حکمی تهران و پیامدهای آن و ... در این بخش در نظر گرفته شده‌اند. تحلیل آرا و اندیشه‌های حکیم طهران،‌ مباحث تطبیقی و مقایسه‌ای، بررسی آثار مرحوم حکیم موسس نیز دیگر محورها و بخش‌های این همایش را تشکیل می‌دهند. 

وی همچنین گفت: همایش ملی «حکیم طهران؛ نکوداشت مقام علمی مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی(ره)» در نیمه دوم سال آتی برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به ارسال مقاله می‌توانند مقالات خود را تا پایان بهمن‌ماه به دبیرخانه همایش به نشانی اینترنتی
 info@hekim-tehran.com و hamayesh@hekmateislami.com و 
hekim-tehran.com/index.php/send ارسال کنند.

همچنین محققان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی همایش ملی حکیم طهران به نشانی اینترنتی www.hakim-tehran.com ، پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع عالی به نشانی اینترنتی www.hekmateislami.com یا به دبیرخانه همایش ملی واقع در قم، دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی مراجعه کنند و با شماره‌های 11ـ37757610ـ025 تماس بگیرند.

آقا علی‌ معروف‌ به‌ علی‌ مدرس‌، فرزند حکیم‌ نامدار و موسس‌ حوزه‌ فلسفی‌ تهران‌ ملاعبدالله‌ زنوزی‌، پس‌ از شاگردی نزد پدر و بزرگان فلسفه‌ و عرفان‌ در تهران‌، اصفهان‌ و قزوین‌ بر کرسی‌ تدریس‌ فلسفه‌ و حکمت‌ در مدرسه‌ سپهسالار تهران‌ قرار گرفت‌ و حدود 40 سال‌ به‌ تدریس‌ حکمت‌ و فلسفه‌ پرداخت‌ و چراغ‌ حکمت‌ متعالیه‌ را روشن‌ نگه‌‌داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط