جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
«آیین دوست‌یابی» را در کتاب بیاموزید

کتاب «آیین دوست‌یابی» تالیف «دیل کارنگی» با ترجمه سید حسن حسینی روش‌های اساسی معاشرت با مردم و جلب محبت آن‌ها را به مخاطبان می‌آموزد. این کتاب به خواننده کمک می‌کند دارایی‌های باارزش که بی‌استفاده و راکد مانده‌اند را بشناسند، تقویت کنند و از آن‌ها سود ببرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «آیین دوست‌یابی» به قلم دیل کارنگی از چهاربخش اصلی با عناوین «تکنیک‌های اساسی در برخورد با مردم»، «6 راه جلب محبت دیگران»، «چگونه تفکر دیگران را با خود موافق کنیم» و «چگونه یک رهبر باشید، بدون این‌که به دیگران توهین کرده باشید» تشکیل شده است. 

دیل کارنگی در مقدمه‌ درباره چگونگی تالیف این کتاب می‌نویسد: «این کتاب مانند دیگر کتاب‌ها به طور معمولی و یک‌باره نوشته نشد، بلکه همان‌طور که نوزاد رشد می‌کند، رشد و نمو و بسط پیدا کرد. کتابی که در دست شماست در همان لابراتوار رشد کرد و با همان تجربیات هزاران بزرگسال شرکت‌کننده در دوره آموزشی بسط یافت. سال‌ها بعد، یک‌سری قاعده و قانون راجع به این موضوع روی کارت‌هایی نوشتیم که هم اندازه کارت پستال بودند. فصل بعد کارت‌های بزرگ‌تری چاپ کردیم، سپس آن را به یک جزوه تبدیل کردیم، بعد از آن یک‌سری کتابچه که هرکدام از نظر سایز و حجم بزرگ‌تر از قبلی بودند. بعد از گذشت 15 سال تجربه و تحقیق، سرانجام این کتاب آماده و چاپ شد.»

کنار گذاشتن نکوهش، شکایت و محکوم کردن دیگران، قدردانی صادقانه و مخلصانه از دیگران و ایجاد علاقه و تمایل در طرف مقابل، راهکارها و تکنیک‌هایی است که در فصل اول کتاب برای برخورد مناسب با مردم پیشنهاد می‌شود. 

در فصل دوم نویسنده 6 راه را برای جلب علاقه و محبت دیگران ارایه می‌دهد. ابراز علاقه خالصانه به دیگران، لبخند زدن، صحبت کردن براساس علایق طرف مقابل، شنونده خوب بودن و ایجاد حس مهم بودن در طرف مقابل راهکارهای جلب محبت دیگران است که در این فصل به‌صورت مجزا به آن‌ها پرداخته می‌شود. 

بخش بعدی کتاب 12 قاعده برای موافق کردن تفکر دیگران با خود همچون پرهیز از مشاجره، احترام به عقاید دیگران، پذیرفتن اشتباه خود، تلاش صادقانه برای نگاه به مسایل از نقطه‌نظر فرد مقابل، جانبداری از ایده‌ها و خواسته‌های طرف مقابل و ترسیم ایده‌ها را پیشنهاد می‌کند. 

در قسمتی از این فصل کتاب آمده است: «به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است دیگران کاملا در اشتباه باشند، اما خودشان چنین فکری نمی‌کنند. آن‌ها را محکوم نکنید. هر فرد کوته‌بین و نادانی می‌تواند این کار را انجام دهد. سعی کنید آن‌ها را درک کنید. حتی افراد عاقل، صبور و زیرک نیز تلاش می‌کنند چنین برخوردهایی داشته باشند. همیشه دلیلی وجود دارد که چرا فرد مقابلتان آن‌طور که خودش می‌خواهد فکر و رفتار می‌کند. به دنبال یافتن آن باشید. بدین ترتیب کلیدی برای کنترل اعمال و شاید حتی شناخت شخصیت او خواهید داشت.» 

با تحسین و قدردانی صادقانه کارتان را شروع کنید، به‌طور غیر مستقیم افراد را متوجه اشتباهشان کنیم، قبل از انتقاد از طرف مقابلتان، درباره اشتباهات خودتان صحبت کنید، به فرد مقابلتان نیک‌نامی و اعتبار آبرومندانه ببخشید تا برای تحقق آن تمام تلاشش را بکند و به جای این‌که مستقیما دستور بدهید، سوال کنید، مهم‌ترین قواعدی است که آخرین بخش کتاب برای این‌که یک رهبر واقعی باشید، ارایه می‌کند. 

چاپ نخست کتاب «آیین دوست‌یابی» تالیف دیل کارنگی با ترجمه سید حسن حسینی در383 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی روانه قفسه کتابفروشی‌ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها