سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
«آینه میراث» به‌زودی راهی بازار سندپژوهی می‌شود

شماره 52 دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «آینه میراث» از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب به‌زودی منتشر می‌شود. در این شماره مقاله‌هایی از پژوهشگران سندپژوه درباره اسناد و تصحیح‌های تاریخی آورده شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شماره 52 دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «آینه میراث» ویژه کتاب‌شناسی، نقد کتاب و اطلاع‌رسانی در حوزه متون به‌زودی منتشر می‌شود.

در این شماره پس از «سخن مدیر مسوول»، مقاله‌ای از اکبر ایرانی با عنوان «نگاهی به سهم ایرانیان در زمینه تالیف متون عربی در قدیم و تصحیح آن‌ها در قرن اخیر» آمده است. در ادامه نیز مقاله‌هایی با عنوان‌های «گفتاری در تکمیل دیوان قوامی رازی و تصحیح قصیده بازیافته‌ای از او» به‌قلم جواد بشری و «رساله اثبات وجود صاحب‌الزمان(ع)» نوشته شیخ بهایی به کوشش رسول جعفریان و سید محمدرضا لواسانی آورده شده‌ است.

«تصحیح «رساله هجو ثالث» صادقی بیک افشار» به‌همت عطامحمد رادمنش و ملوک پهلوان‌زاده، «نگاهی به پیشینه مطالعات علوم بلاغی در ادبیات عرب» به‌قلم فضل‌الله رضایی‌اردانی، «تاثیرپذیری سبکی طاهری نایینی از حافظ شیرازی» نوشته مجید سرمدی و ثریا انداز، «قصیده‌ای از سید حسن غزنوی در دیوان سنایی» به کوشش محمود عابدی و عباس بگ‌جانی و «بررسی تحلیلی مکتب هنری شیراز؛ با استناد به آرایه‌های نسخ خطی» به‌قلم حبیب‌الله عظیمی از دیگر مقاله‌های «آینه میراث» هستند.

وحید عیدگاه‌طرقبه‌ای مقاله «تصحیح بیت‌هایی از شاهنامه به یاری قافیه» را برای این شماره نوشته است. همچنین «تجلی شیرازی؛ شرح احوال و معرفی آثار او» اثر جمشید مظاهری و شهلا حاج‌طالبی و «زندگینامه خودنوشت حاج زین‌العابدین شیروانی، همراه یک مراسله و کرسی‌نامه سلسله نعمت‌اللهیه» به کوشش حسین نصیرباغبان مقاله‌های پایانی «آینه میراث» به‌شمار می‌روند.

حامد صدقی، چکیده مقاله‌های این شماره را به عربی ترجمه کرده و چکیده مقالات به انگلیسی از سوی مجدالدین کیوانی برای این شماره آماده شده است.

شماره 52 دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «آینه میراث» به مدیرمسوولی اکبر ایرانی و سردبیری حسن رضایی‌باغ‌بیدی به‌زودی از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها