یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
مجموعه شعری از محمد آشور منتشر شد

مجموعه شعر جدید محمد آشور با عنوان «نت‌ها به ریل» از سوی نشر داستان‌سرا منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «نت‌ها به ریل» در 103 صفحه شامل 44 قطعه شعر با عناوینی مانند «شعرهای گاه در ذهن هر حشره»، «شیشه‌های فکر»، «از چمدان و من چه می‌دانی؟»، «قصه‌های بریده یک تیمار...یک بیمار»، «پاییز فصل»، «تفاوت از اسب تا گاو» و «گردوی پیر دختر ترسا» است. 

شعرهای این کتاب در قالب شعر سپید سروده شده‌اند. مثلا در قطعه شعر «رویا یا توهم؟» می‌خوانیم: «رویا یا توهم؟/ گمان من این است/ و در ابتدای این سوال/ تب از کرانه‌هایی سر می‌زد.»
 
آشور قطعه شعرش با عنوان «حالا که چه؟» را به بابا برقی و توماس الوا ادیسون تقدیم کرده و نوشته است: «ادیسون هم بچه که بود انیشتین بود...بعد خرم فهم شد...گفت:/ دستت را به برق نگیر...می‌گیردت!...هار است/ پارس می‌کند تو را که نشناسد/ بشناسدت دنبال/ فهمیدی نفهم.»
 
در بخش نخست مجموعه شعرش می‌خوانیم: «به ایلیا...به پویا...و پریا که سه بوشه از لبان خدا هستند در روزهای اندوه...در روزهای آرام باش! هنوز چیزهایی هست برای ...! و به شعر، که مرگ را به مدارا وادار می‌کند.» 

محمد آشور متولّد 1351 ساکن شهرستان کرج است. از این شاعر تاکنون مجموعه اشعاری مانند «این همه رد پای تو تا کجاست که می رود» از سوی نشر شولا، «خیس حرف‌های دوباره‌ام»، «من اینم از خودم، درست شنیدی» و «یک سیب در سه دیس» از سوی نشر داستان‌سرا به چاپ رسیده است.
 
مجموعه شعر «نت‌ها به ریل» در 103 صفحه با شمارگان یک‌هزار جلد از سوی نشر داستان‌سرا واقع در استان فارس با قیمت 6 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط