شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
«تجارت الکترونیکی» در بازار کتاب

کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» با هدف بیان مفهوم تجارت الکترونیکی و نحوه دستیابی به فرصت‌های عمده، محدودیت‌ها و ریسک‌های آن، از سوی انتشارات آتی‌نگر منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تجارت الکترونیک» به قلم مشترک دکتر محمد فتحیان، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و مهندس رامین مولانا‌پور، کارشناس ارشد تجارت الکترونیکی در هشت فصل به چاپ رسیده است.

چهار فصل نخست کتاب با عنوان‌های «مروری بر تجارت الکترونیک»،‌ «بازار‌های الکترونیکی: ساختار مکانیزم‌ها،‌ اقتصاد و اثرات»‌،‌ «خرده‌فروشی در تجارت الکترونیکی: محصولات و خدمات» و «رفتار مصرف‌کننده،‌ بررسی بازار و تبلیغات» به مباحث محوری مانند مفهوم فناوری اطلاعات،‌ مولفه‌های بازار‌های مجازی و رفتار مصرف‌کننده پرداخته‌اند. 

نویسندگان این اثر در تشریح مفهوم فناوری اطلاعات، با اشاره به این مطلب که فناوری اطلاعات تعاریف متنوعی دارد، در تعریفی فناوری اطلاعات را واژه‌ای کلی دانسته که برای وسعت بخشیدن به محصولات و خدمات الکترونیکی حاصل از نوآوری‌های مخابراتی و کامپیوتری استفاده می‌شود.

چهار فصل انتهایی کتاب‌ شامل مباحثی در ارتباط با «تجارت الکترونیکی B28: خرید و فروش در بازار‌های الکترونیکی خصوصی»،‌ «تجارت اجتماعی»،‌ «سیستم‌های پرداخت الکترونیکی» و «امنیت در تجارت الکترونیکی» است. از  مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این فصل‌ها می‌توان به فروش از طریق کاتالوگ‌های الکترونیکی،‌ منابع برای سازمان‌ها،‌ امنیت فناوری اطلاعات و تهدید‌های امنیتی اشاره کرد. 

کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» در بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی، در گروه فنی و مهندسی، به‌عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
 
دومین چاپ از ویراست دوم کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» با شمارگان دو هزار نسخه در 320 صفحه، به بهای 11 هزار و 500 تومان به همت انتشارات آتی‌نگر به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها