جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
«اصول رفتار حرکتی» با 2 ویژگی قابل تامل

چاپ نخست کتاب «اصول رفتار حرکتی» اثر «جفری تی فیرپ رودر» با ترجمه دکتر علی اکبر جابری‌مقدم از سوی نشر ورزش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب حاصل تجربیات و پژوهش‌های یکی از استادان رشته رفتار حرکتی است که می‌توان در به‌کار بستن اصول مربوط به حرکات و مهارت‌های ورزشی در دوره‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و این امکان را فراهم کند تا با تکیه بر پایه‌های علمی، به تربیت بدنی و ورزش افراد بپردازند.

هدف این کتاب، ارایه‌ چشم‌اندازی از رشته‌ رفتار حرکتی است و اگرچه مطالب موجود در این کتاب شامل موضوعاتی است که می‌توان در کتاب‌های قدیمی‌تر هم یافت، با این حال این کتاب دو تفاوت مهم دارد. نخست این‌که این کتاب به شیوه‌ای نگاشته شده است که برای فهم مطالب ارایه‌شده نیازی به داشتن دانش تخصصی نیست و تأکید مطالب آن بر ارتباط این اطلاعات با دنیای واقعی است. دوم این‌که سازماندهی مطالب کتاب به گونه‌ای است که ابتدا رشته مورد نظر را معرفی می‌کند و سپس نظراتی درخصوص دستاوردهای حاصل از آن ارایه می‌دهد.

مطالب این کتاب در هشت فصل گوناگون گردآوری شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «رفتار حرکتی»، «در رشته رفتار حرکتی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟»، «کنترل حرکت»، «قابلیت و محدودی‌ت‌ها» و «تعیین روند تمرین» اشاره کرد. 

کتاب «اصول رفتار حرکتی» اثر «جفری تی فیرپ رودر» ترجمه دکتر علی اکبر جابری‌مقدم با شمارگان یک هزار نسخه، در 156 صفحه و به بهای 125 هزار ریال عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط