چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
انتشار یازدهمین شماره «داستان» با پرونده ویژه ادبیات ترکیه

بررسی ویژه ادبیات ترکیه، نقد و بررسی فیلم «قطار سه و ده دقیقه یوما»، گفت‌وگو با هوشنگ مرادی کرمانی درباره ادبیات فقر و پرونده‌ای برای برنده 82 ساله جایزه نوبل ادبیات بخش‌هایی از یازدهمین شماره ماهنامه «داستان» هستند که به تازگی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از بنیاد ادبیات داستانی، یازدهمین شماره ماهنامه «داستان» با پرونده‌هایی برای ادبیات فقر، برنده 82 ساله جایزه نوبل ادبیات، آلیس در سرزمین عجایب و ادبیات ترکیه به پیشخوان مطبوعات رسید.

مخاطبان این نشریه در جدیدترین شماره آن خواننده گفت‌وگوهایی با هوشنگ مرادی کرمانی درباره کودکی، فقر و تلاش برای زندگی و همچنین مظفر ایزگو نویسنده «به دنیا آمدم»، ناصر فیض، آلیس مونرو و ماری نوریس «ویراستار ارشد نیویورکر» هستند.

40 صفحه نخست ماهنامه داستان که درباره ادبیات فقر است گفت‌وگو با هوشنگ مرادی کرمانی و داستان‌ها و نوشته‌هایی از فاطمه حاجی محمد تقی، پروفسور لری پینگ، مارسلا والدس، نعمت‌الله اسدی و احمد غلامی را به خود اختصاص داده. در قسمت یادداشت آخرین شماره از ماهنامه «داستان» یادداشت‌هایی از حسین فتاحی، مسعود فراستی و مرتضی سرهنگی دیده می‌شود.

«وسترن اقتباسی» در این شماره در بخش «داستان سینما» با نوشته‌ای از چارکز دیکنز و نقد و بررسی فیلم وسترن «قطار سه و ده دقیقه یوما» از دیدگاه مهرزاد دانش و داودد غفارزادگان به چشم می‌خورد.

بخش «ویژه» این ماهنامه، این بار به ادبیات ترکیه اختصاص داده شده که شامل نوشته‌ها، گفت‌وگوها و داستان‌هایی از علی معلم دامغانی، نیکولاس برچ، یاشار کمال، ناصر فیض، داوود وفایی، ناظم حکمت، مظفر ایزگو و فاطمه مهربان است. 

در صفحات پایانی ماهنامه داستان حکایت‌های اخلاقی از میرزا عبدالکریم حق‌شناس، روایتی از نعمت‌الله سعیدی و گزارش خبری از رونمایی رمان «درد» نوشته صادق کرمیار وجود دارد.

شماره جدید ماهنامه «داستان» به سردبیری محمدحسین بدری از سوی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در 132صفحه و به بهای دو هزار و 500 تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها