چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
چهار عنوان کتاب جدید از مقام معظم رهبری در فرانسه منتشر شد

چهار عنوان کتاب جدید از بیانات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات البراق در پاریس به زبان فرانسه چاپ و منتشر شد. این چهار کتاب برای نخستین‌بار به زبان فرانسه ترجمه و در این کشور به چاپ رسیده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهار عنوان کتاب جدید از بیانات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات البراق در پاریس به زبان فرانسه چاپ و منتشر شد.

در سه جلد از این کتاب‌ها، نظرها، دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره نقش و جایگاه زن در جامعه و در خانواده جمع‌آوری شده و پس از ترجمه به زبان فرانسه در سه جلد ارایه شده‌اند. 

«زن: آموزش، کار و مبارزه (جهاد)» نام یکی از کتاب‌هاست که شامل نظرها و آرا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره چرایی و چگونگی ضرورت آموزش زنان در جامعه و تعلیم و تعلم آن‌ها در سطوح مختلف آموزشی و تحصیلی است. اشتغال زنان در اجتماع و چارچوب‌های اخلاقی و دینی مترتب بر آن نیز از موضوع‌هایی به‌شمار می‌رود که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. در نهایت، نقش و جایگاه زنان در مبارزه و جهاد از دیدگاه اسلام که در بیانات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری انعکاس پیدا کرده، بخش دیگری از این کتاب را تشکیل می‌دهد. 

کتاب «زن: آموزش، کار و مبارزه (جهاد)» در 54 صفحه گردآوری شده است.

عنوان کتاب دیگر «زن: حقوق و آزادی‌ها، و حجاب» به‌شمار می‌رود که در مقدمه این کتاب آمده است: «حقوق و آزادی‌های زنان هم در دوران ماقبل اسلامی و هم در دوران جدید به شیوه های مختلفی سرکوب شده و پایمال گردیده است. این در حالی است که اسلام با ارایه ارزش‌های واقعی و اصیل زن و ممانعت از ابزاری شدن زن در جامعه، نقش و جایگاه مهمی را در عرصه اجتماع و خانواده به وی اختصاص داده است.»

در این کتاب مجموعه‌ای از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره وضعیت اسفبار زنان در جوامع غربی در مقایسه با جایگاه والایی که اسلام برای زنان قایل است در 64 صفحه تدوین شده است.

کتاب سوم از این مجموعه، «نقش زن در خانواده» نام دارد که با مبحثی درباره بحران خانواده در جهان امروز شروع می‌شود و با ارایه دیدگاه‌هایی از مقام معظم رهبری در زمینه چرایی گسترش بحران‌های بنیادین در بطن خانواده‌ها در جوامع غربی ادامه پیدا می‌کند.  بررسی و تحلیل نقطه نظرات رهبری درباره مسوولیت و جایگاه زن در ارتقای ارزش‌های انسانی در درون خانواده و نقش محوری زن در تکوین اخلاق و معنویت در اجتماع و همچنین مباحثی درباره حقوق و آزادی‌های زن از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این کتاب هستند. این کتاب در 48 صفحه تدوین شده است.

چهارمین کتابی که به‌تازگی از مقام معظم رهبری به زبان فرانسه ترجمه و منتشر شده، «امام مهدی(عج)» نام دارد که مجموعه‌ای دربردارنده نظرها و دیدگاه‌های ارایه شده از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره امام زمان حضرت مهدی موعود(عج) در 62 صفحه است.

از دیدگاه مقام معظم رهبری، مساله اعتقاد به منجی یک باور جهانی و همگانی است که اسلام شیعی به بهترین وجه آن را مطرح کرده و ضمن امیدبخشی به مظلومان و مستضعفین روی زمین، آن‌ها را در مسیر زمینه‌سازی ظهور و برپایی یک جامعه عادلانه و امیدبخش بسیج کرده و از خمود، سستی و بی‌عملی باز می‌دارد. همچنین، تبیین دقیق مفهوم انتظار، شرایط و چگونگی آن برای مومنان از منظر مقام معظم رهبری، بخش مهم دیگری از این کتاب را تشکیل می‌دهد.

تمامی این کتاب‌ها در سال 2013 به‌چاپ رسیده‌اند و بهای هر کدام پنج یورو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها