شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
جایزه ملی معتمدنژاد می‌تواند راه‌اندازی شود

دکتر هادی خانیکی، استاد و مدرس حوزه ارتباطات در آیین تشییع پروفسور کاظم معتمدنژاد گفت: تحقیق‌های علمی و پژوهشی، نگارش مقاله‌های تخصصی، پایان‌نامه‌ها و تالیف‌های برتر حوزه رسانه در گرو راه‌اندازی جایزه ملی دکتر معتمدنژاد است و با این کار می‌توان نام این استاد ارزشمند را زنده نگهداشت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خانیکی در این آیین که با حضور جمعی از استادان و فرهیختگان حوزه رسانه و ارتباطات همراه بود با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم معتمدنژاد گفت: اگر ایشان نام پدر علوم ارتباطات ایران را گرفته‌است‌ از میان هیاهو و تبلیغات نبوده‌است. او پدری کرد و پدر شد، بزرگی کرد و بزرگ شد.

وی ادامه داد: پرفسور معتمدنژاد ابتدا با شاگردی به میان افکار عمومی جامعه راه یافت، سپس از طریق جامعه علمی و حرفه‌ای به گونه‌ای رفتار و زندگی کرد که همه اهالی جامعه ارتباطات او را پدرمعنوی  خود دانستند.

خانیکی با بیان این‌که امروز با پدر خود وداع می‌کنیم، عنوان کرد: امروز در خانه‌ای با او خداحافظی می‌کنیم که 9 سال پیش مراسم بزرگداشتش در همین سالن برگزار شده بود، زمانی که دانشکده ارتباطات تاسیس شد او از زمانه جفای بسیاری دید و بلافاصله بازنشسته شد اما پدر بازنشستگی نمی‌شناخت و در سخنرانی‌هایش می‌گفت، من معلمم و معلم بازنشسته نمی‌شود.

این استاد حوزه ارتباطات با بیان این‌که ما سال‌ها از وجود او در دانشکده محروم بودیم ولی از راه‌های دیگر با وی در ارتباط بودیم، افزود: وی امروز در حالی از پیش ما رفته‌است که در آیین نکوداشت خود (شنبه هفته آینده) نتوانست کنار دوستانش باشد. اما در نکوداشت خود خواهم گفت که باید اندیشه و راه او را ادامه دهیم، دکتر معتمدنژاد در شرایطی رفت که اگرچه از چشم‌ رفته است، ولی از دل‌های ما نرفته است و حضور دانشجویان و شاگردانش در این مکان نشان می‌دهد که او هنوز هست و نفس می‌کشد.

در ادامه این آیین سیدمحمود دعایی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات نیز در سخنانی با قدردانی از حضور پررنگ دانشجویان و شاگردان استاد در این آیین گفت: چنین جمعی نشانگر ارزش والای مرحوم معتمدنژاد در میان جامعه علمی کشور است و خوشحالیم که امروز در میان گروهی قرار داریم که از دوستداران حوزه رسانه و ارتباطات هستند.

وی ادامه داد: قطعاً دانشجویان این استاد قدردان زحمات و تلاش‌های وی در حوزه رسانه خواهند بود و وظیفه دارند که راه، فکر و اندیشه او را ادامه دهند. همچنین به ایده‌ها و خواست‌های او با حرکت در مسیر علمی آن مرحوم تداوم ببخشند.

پیکر پرفسور کاظم معتمدنژاد دقایقی پیش(شنبه 16 آذرماه) از مقابل دانشگاه علامه طباطبایی بر روی دست دانشجویان و شاگردانش به سوی قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) تشییع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها