چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
بررسی مفهوم‌شناسی سیاسی در اندیشه امام خمینی(ه)

کتاب مفهوم‌شناسی سیاسی در اندیشه امام خمینی(ه) اثر مشترک گروهی از پژوهشگران،به‌تازگی از سوی واحد نشر دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در 9 فصل معنویت و سیاست، اخلاق و سیاست، هویت، سرمایه اجتماعی، مشارکت سیاسی غیر انتخاباتی، تحجر و تحجرگرایی، مستکبر و مستضعف و ملت تدوین و تالیف شده‌است.

در کتاب مفهوم‌شناسی سیاسی در اندیشه امام خمینی(ه) سخن از مبانی کالبدشکافی مفهومی معنویت، اخلاق، سیاست، بینش سیاسی، هویت، هویت‌ ایرانی ـ اسلامی، پیامبر خاتم و صاحب معجزه، فلسفه سیاسی، تکلیف‌گرایی، مناسک سیاسی، لغت‌شناسی، تحقق عدالت اجتماعی، بررسی واژه ملت و استفاده از نمادها به میان می‌آید. 

در بخشی از این کتاب نوشته شده‌است: «از جمله سیاست‌های موثری که امام خمینی(ره) به بهترین وجه از آن استفاده کردند، خلق و عرضه واژگانی است که به دلیل بداعت از توان بالایی برای تبیین معانی مورد نظر برخوردار بودند. اهمیت این اقدام تا به آنجاست که به‌زعم کارشناسان میزان خلاقیت و نوآوری یک گفتمان را می‌توان با حجم اصطلاحات جعل شده از سوی آن و میزان رواج و اعتبار آن‌ها، سنجید.»

نخستین چاپ کتاب مفهوم‌شناسی سیاسی در اندیشه امام خمینی(ه) باشمارگان یکهزار نسخه، 312 صفحه، به قیمت 85 هزار ريال به تازگی از سوی واحد نشر دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط