چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۱
اختران با 100 عنوان كتاب به نمايشگاه كتاب مي‌آيد

انتشارات اختران، ناشر كتاب‌هاي تاريخ، علوم‌اجتماعي و علوم‌انساني، با 100 عنوان كتاب و تازه‌هاي خود به بيست‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب مي‌آيد./

منصور اعرابي اردهالي، مدير انتشارات اختران با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: از اين تعداد، 10 عنوان چاپ اول خواهند بود.

وي به عناوين تازه‌هاي كتاب‌ اين انتشارات اشاره كرد و افزود: «كريم‌خان زند و زمان او» به قلم پرويز رجبي، «تقي اراني در آينه تاريخ» اثر خسرو شاكري، «سيري در تاريخ سياسي ايران از شاهنشاهي هخامنشي تا كنون» اثر جين رالف كارثوبت با ترجمه غلامرضا علي بابايي و «ملكم‌خان نظريه‌پرداز نوسازي سياسي در عصر مشروطه» به قلم حسن قاضي مرادي در نمايشگاه كتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند.

اردهالي در ادامه عنوان كرد: «عصر اروپا» اثر شيلا برنز و ديگران با ترجمه بهرام معلمي، «در سايه آِينده تاريخ انديشه مدرنيته» به قلم سون اريك ليدمان و ترجمه سعيد مقدم، جلد سوم «جريان‌هاي اصلي در ماركسيسم برآمدن و فروپاشي آن اثر لشك كولاكوفسكي با ترجمه عباس ميلاني از جمله كتاب‌هاي چاپ نخست اند كه در نمايشگاه كتاب ارائه مي‌شوند.

وي به كتاب «مرگ گذشته» اثر جان هرولد پلام اشاره كرد و گفت: اين كتاب با ترجمه عباس امانت ارائه مي‌شود. پلام در اين كتاب كوشيده است وجه تمايزي قايل شود بين آنچه در گذشته مي‌خواند و آنچه تاريخ به مفهوم نوين آن در روزگار مي‌داند.

مديرمسوول انتشارات اختران به برگزاري نمايشگاه كتاب اشاره كرد و گفت: نمايشگاه كتاب يك حادثه فرهنگي است و ناشران در اين جشنواره كتاب مي‌كوشند تا كتاب‌هاي خود را در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ كتاب و كتابخواني قرار دهند.

بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب، 12 تا 22 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    آقای اردهالی عزیز با سلام امیدوارم حالتان خوب باشد و روزهایتان بکام. این نامه را به ای میل آدرسی که در ویکیپدیای سایت نشر اختران بود فرستادم ولی برگشت. بنابراین با امید که شما این پیام را می خوانید این ای میل را برایتان در اینجا می نویسم من هم اکنون مشغول آخرین ویراستاری کتاب "در اسارت فرهنگ" هستم . این کتاب در تکمیل کتابی که در دست شماست نگاشته شده است. خیلی مایلم که هر دو کتاب در ایران و توسط انتشاراتی شما به چاپ برسد. نمی دانم در مورد کتاب "ما چرا چنین شدیم" چه تصمیمی گرفتید. بهر حال این ایمیل را در جهت برقراری ارتباط فرستادم با احترام و در انتظار پاسخ طاهره شیخ الاسلام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط