سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
موفقیت غرفه آلمانی زبان در نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان فرانسه

غرفه مشترک ناشران آلمانی زبان در بزرگترین نمایشگاه نوجوانانه کشور فرانسه در سال 2013 با واکنش مثبت بازدیدکنندگان مواجه شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، مطبوعات فرانسه نیز امسال از ادبیات آلمانی زبان کودکان و نوجوانان به عنوان پدیده بیست و نهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان در مونتروی پاریس استقبال کردند.

بازدیدکنندگان تخصصی در مورد مجوزها، پروژه‌های ترجمه و تصویرگری کسب اطلاع کردند و بسیاری از گروه‌های کودکان و نوجوانان، کلوب‌های کتابخوانی و دانش آموزان مدرسه‌ها از غرفه مشترک آلمان دیدن کردند.

یوونی رِخ مدیر نمایشگاه اروپایی کودکان و نوجوانان زاربروکن و بانی غرفه مشترک آلمان اظهار داشت: ما امیدواریم با برنامه‌هایی که داریم تازه‌ترین آثار ادبیات آلمانی زبان کودکان و نوجوانان را در فرانسه معرفی کنیم و ناشران همکاری‌های جدید را امکان‌پذیر کنند تا به کانونی دایمی برای ادبیات آلمانی زبان کودکان و نوجوانان در مونتروی بدل شوند. وی با بیان این سخنان از کتابفروشی آلمانی «ماریسال بوشر» واقع در پاریس حمایت کرد.

بیست و نهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانانه فرانسه از 27 نوامبر (6 آذرماه) کار خود را آغاز کرد و کشور آفریقای جنوبی میهمان این دوره از این نمایشگاه بود. این نمایشگاه دوشنبه 2 دسامبر (11 آذرماه) در آخرین روز برگزاری خود شاهد اعلام فهرست نهایی دومین دوره جایزه ادبیات نوجوانانه آلمانی ـ فرانسوی بود. مارژولن ژری از پاریس و تامارا باخ از برلین به عنوان برندگان این جایزه در سال 2013 نیز در این مراسم حضور داشتند. تامارا باخ همچنین در آخرین روز این نمایشگاه با حضور در آن به امضای کتاب برای علاقه‌مندان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها