دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
«بازتاب اسطوره در بوف کور» به چاپ دوم رسید

«بازتاب اسطوره در بوف کور» اثر جلال ستاری به چاپ دوم رسید. نخستین انتشار این کتاب سال 1377 منتشر شده بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلال ستاری در این کتاب به بررسی و تفسير روانكاوانه رمان «بوف كور» اثر صادق هدايت پرداخته و در آن سعی کرده تا نشانه‌هایی از مفهوم «عقده ادیپ» را در آن عیان کند. 

برای رسیدن به این مقصود، نویسنده در ابتدا به طور مفهوم «عقده ادیپ» را تعریف می‌کند و در ادامه به تحلیل فرضيه عقده اديپی صادق هدايت در رمان بوف كور می‌پردازد و در انتها می‌کوشد پس از شرح نظريه «مادينه جان» کارل گوستاو يونگ، بوف كور را بر اساس اين نظريه بنگرد. 

دومین انتشار کتاب «بازتاب اسطوره در بوف کور» نوشته جلال ستاری با شمارگان دو هزار نسخه 128 صفحه با بهای 6 هزار تومان از سوی نشر توس روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

انتشارات توس نخستین چاپ این کتاب را سال 1377 با شمارگان سه هزار و 300 نسخه بهای 480 تومان منتشر کرده بود. 

جلال ستاری یکی از پرکارترین مترجمان و محققان اسطوره، فرهنگ عامه و هنر، به ویژه تئاتر است.

از مشهورترین ترجمه‌های ستاری می‌توان به «شعله شمع» و «روانکاوی آتش» هر دو  اثر گاستون باشلار، «هنر مقدس» اثر تیتوس بورکهارت، «اسطوره‌های عشق» اثر دنی ‌دوروژمون، «زبان رمزی قصه‌های پريوار» اثر مشترک م. لوفلر و دلا شو؛ «چشم اندازهای اسطوره» و «رساله در تاریخ ادیان» هر دو اثر میرچا الیاده، «جامعه‌شناسی تئاتر» اثر ژان دووينيو و بیش از 10 جلد مجموعه «جهان اسطوره‌شناسی» اشاره کرد.

همچنین « آنتونن آرتو؛ شاعر ديده‌ور صحنه تئاتر»، «افسون شهرزاد»، «حالات عشق مجنون»، «سیمای زن در فرهنگ ایران» و مجموعه «پژوهشی در قصه‌های جاویدان» از مهم‌ترین تالیفات منتشر شده جلال ستاری‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها