یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
آشنایی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

کتاب «آشنایی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)» نوشته مشترک جعفر مهراد و مریم فراهانی از سوی انتشارات تخت جمشید منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر، در 16 بخش به قلم دکتر جعفر مهراد، رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مریم فراهانی به معرفی تاریخچه فعالیت پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) پرداخته است.

نویسندگان کتاب در بخش‌های مربوط به تاریخچه، ضمن طرح ضرورت‌های تاسیس یک نظام اسنادی در کشور و مصوبات بخش‌های اجرایی کشور انگیزه تاسیس این نهاد را شرح داده‌اند.

در بخش نشریات علمی، مولفان با اشاره به افزایش روزافزون تولید نشریات تخصصی از سوی دانشگاه‌های کشور و خرید این مجلات علمی از سوی پایگاه، معتقدند که این‌کار با هدف تقویت بنیه منابع اطلاعات علمی ISC و فعالیت‌های علم سنجی آن مقرر شده است تا کارگزاران این نظام استنادی نوپا، نشریات کشور‌های اسلامی را به زبان‌های ملی از سال 2005 میلادی به بعد تهیه و در دسترس ISC قرار دهند. ‌

در ادامه، این کتاب با استفاده از ارقام آماری، به رشد نشریات علمی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، اشاره کرده است. براساس این آمار، هر ساله بر تعداد نشریاتی که از سوی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز منتشر می‌شوند، افزوده شده و اکنون تمام نشریات این وزارتخانه از رتبه علمی‌-پژوهشی برخوردارند. 

نخستین چاپ کتاب «آشنایی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 171 صفحه، به بهای دو هزار تومان از سوی انتشارات تخت جمشید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها