شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
اسدالله امرایی با داستان‌ریزه از راه رسید

ترجمه اسدالله امرایی از مجموعه داستان‌های کوتاه کوتاه نویسندگان آمریکایی با عنوان «میکروفیکشن (داستان‌ریزه)» منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان‌های کوتاه «میکروفیکشن (داستان‌ریزه)» با گردآوری جروم استرن و ترجمه اسدالله امرایی منتشر شد. داستان‌های این کتاب، کمتر از 250 کلمه‌اند و از میان آثار برگزیده مسابقه بهترین داستان کوتاه کوتاه آمریکا که جروم استرن میان سال‌های 1986 تا 1996 برگزار کننده آن بوده، انتخاب شده‌اند. 

این کتاب در سال 1387 با عنوان «خرده داستان‌ها؛ بهترین داستان‌های کوتاه کوتاه آمریکا» با ترجمه سارا طهرانیان و پژمان طهرانیان منتشر شده بود.

در توضیح این مجموعه داستان آمده‌است: «تلاش برای نوشتن داستانی جدی در حجم کمتر از 250 کلمه در ظاهر به این می‌ماند که کار ناخوشایندی از یکی بخواهی، مثل نقاشی یک منظره روی دانه برنج، اما داستان‌های قدیمی قدرتمندی وجود دارند که در دسته‌بندی‌های داستان‌ کوتاه کوتاه می‌گنجند. پیش از اختراع نوشتن، حکایت وجود داشته، روایت ساده ماجراهای شکار، خطری که از بیخ گوش گذشته و یا بخت و اقبالی که در آنی روی آورده... خوب در یک صفحه تایپی چه داستانی می‌توان نوشت. چه شکلی دارد؟ چه امکاناتی دارد؟...» 

امسال (1392) چهار مجموعه داستان دیگر با عناوین «چه معنا دارد که دسته‌ای توی یک مملکت دورافتاده سرباز مملکت شما را بگیرند به گلوله ببندند، از خودرو بیرون بکشند و بعد توی خاک بغلتانند و مثله‌اش کنند»، «جفت شش»، «داستان‌هایی برای شب و چندتایی هم برای روز» و «داستان‌های جشن تولد» با ترجمه امرایی راهی کتابفروشی‌ها شده‌اند. همچنین دو مجموعه داستان‌ «ما یک نفریم» و «تلخ عین عسل» نیز با ترجمه وی بازچاپ شده‌اند.

«میکروفیکشن (داستان‌ریزه)» اثر جروم استرن با ترجمه اسدالله امرایی در 158 صفحه و به قیمت پنج هزار و هشتصد تومان از سوی نشر قطره منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط