چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
روزمرگی‌های آنتوان چخوف در کتابفروشی‌ها

مجموعه‌ای از داستان‌های آنتوان چخوف، نویسنده صاحب‌سبک روس، در کتابی با عنوان «روزمرگی‌های یک نویسنده» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستانی از آنتوان چخوف با عنوان «روزمرگی‌های یک نویسنده» با ترجمه مارال زال‌زر منتشر شد. از چخوف ده‌ها داستان کوتاه و نمایشنامه به جای مانده و او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویسان صاحب سبک در مکتب رئالیست (واقع‌گرا) در تاریخ ادبیات می‌‌شناسند.

آنتوان پاولویچ چخوف، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، پزشک و فعال اجتماعی روس، ۲۹ ژانویه ۱۸۶۰ میلادی در شهر «تاگان روگ» در شمال قفقاز متولد شد و در سال ۱۹۰۴، در جوانی و در حالی که تنها ۴۴ سال عمر کرده بود، بر اثر بیماری سل در آسایشگاهی در آلمان بستری شد و در همان سال درگذشت. پیکر او در کلیسای «نودویشی» آلمان به خاک سپرده شده است.

نمایشنامه‌ها‌ي «آواز قو»، «استپ» و داستان‌هاي «هنگام سحر»، «استپ، روشنایی‌ها، جشن تولد، زنگ‌ها»، «دیو جنگل»، «افسانه‌ی خسته‌کننده، از دفتر یادداشت یک پیرمرد»، «فراریان ساخالین»، «دوئل»، «زنان»، «اتاق شماره‌ 6»، «ملخ»، «زوجه»، «در تبعید»، «همسایگان»، «داستان مرد ناشناس»، «زندگی من»، «موژیک‌ها»، «درگاری»، «بانو و سگ ملوسش»، «سه خواهر» و «باغ آلبالو» برخی آثار چخوف‌اند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «پدرش پول بسیار کمی برای کتاب در اختیارش می‌گذاشت. در حقیقیت در کنار کار خوبش دارایی زیادی نداشت و مرد ثروتمندی نبود. او هرشب کارت‌بازی و قمار می‌کرد و همیشه می‌باخت...»

مجموعه داستان «روزمرگی‌های یک نویسنده» اثر آنتوان چخوف با ترجمه مارال زال‌زر در 176 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات کوله پشتی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها