یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
«خالد اسلامبولی» به کتابفروشی‌ها راه یافت

«خالد اسلامبولی» اثر لیلا اشرفی به تازگی از سوی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در سه فصل به مباحثی مانند نگاهی به مصر و تاریخ آن، زندگی و فعالیت‌های سیاسی خالد احمد شوقی و پایانی برای آغاز می‌پردازد.

در فصل نخست کتاب خالد اسلامبولی سخن از مطالبی مانند اسیوط، مصر امروز، پیشینه تاریخی مصر، پیمان کمپ دیوید، انور سادات، جمال عبدالناصر و امام خمینی(ره) و قرار داد کمپ دیوید به میان می‌آید.

در فصل دوم این کتاب مضامینی چون اسلامبولی، تولد و فعالیت‌های نخستین، برنامه‌ریزی، فتوای اعدام انورسادات، وصیتنامه، روز سرنوشت، همراهان سادات و عکس‌المعل دوستان به رشته تحریر درآمده است.

اشرفی در آخرین فصل درباره مضامینی مانند بازجویی عاملان ترور، محاکمه، بازجویی از خالد اسلامبولی، من کیستم؟، دفاعیات، دفاعیات شیخ عبدالرحمن، احکام صادره، عبدالسلام فرج و مصر بعد از خالد بیان می‌کند.

در بخشی از کتاب خالد اسلامبولی نوشته شده است: «اینک من جوانی هستم که در زمان این خرابی‌ها و خیانت‌ها یعنی در زمان ناصر و سادات زندگی کرده و نتوانسته است در برابر این فسادها سکوت کند، زیرا دلی لبریز از ایمان در سینه و دستی در قبضه سلاح دارد و به این نتیجه رسیده است که آهن را جز آهن شکست نمی‌دهد و پاسخ‌گوی قدرت، تنها قدرت است.»

نخستین چاپ کتاب خالد اسلامبولی در 200 صفحه، به بهای 45 هزار ريال به تازگی از سوی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط