چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
یودیت شالانسکی عنوان «نویسنده شهر» ماینتس را نصیب خود کرد

یودیت شالانسکی به عنوان نویسنده جدید شهر ماینتس در سال 2014 معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نویسنده 33 ساله جوانترین نویسنده ای است که موفق به کسب این جایزه می شود.

هیات داوران در توضیح انتخاب این نویسنده اعلام کرد: شالانسکی آثاری را نوشته است که بی نهایت متنوع هستند و در فضاهای مختلفی اتفاق می افتند. این نویسنده به اندازه تسلطش بر متن نویسی بر تصویرگری کتاب نیز تسلط دارد.

جایزه ادبی «نویسنده شهر» در مارس 2014 از سوی شبکه های «زد د اف» و «3 زات» و شهر ماینتس اهدا می شود و شالانسکی سی‌امین نویسنده منتخب برای دریافت این جایزه است و بر این اساس علاوه بر جایزه ای نقدی به ارزش 12 هزار و 500 یورو به مدت یک سال آپارتمانی واقع در موزه گوتنبرگ شهر ماینتس در اختیار وی قرار می گیرد. شالانسکی باید ظرف این مدت همراه شبکه «زد د اف» یک برنامه مستند در مورد انتخاب خودش به عنوان نویسنده شهر تهیه کند.

سال گذشته پتر اشتام نویسنده نام آشنای سوییسی موفق به کسب این جایزه شده بود. این جایزه از سال 1984 راه اندازی شده و هرسال با اهدای آن از یک نویسنده تجلیل به عمل می آید.

یودیت شالانسکی اهل گرایفزوالد است. او نخستین اثر ادبی اش را با عنوان «آبی به تو نمی آید» در سال 2008 منتشر کرد. سال 2009 کتاب «اطلس جزایر دور افتاده» وی به عنوان زیباترین کتاب سال انتخاب شد. او پس از این کتاب ها رمان دیگری را با نام «گردن زرافه» به رشته تحریر درآورد که توجه بسیاری را به سوی این نویسنده و تصویرگر 31 ساله معطوف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها