دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
صحبت‌های وزیر ارشاد درباره نشر چشمه شفاف بود

محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به صحبت‌های علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نشر چشمه گفت: صحبت‌های وزیر ارشاد درباره نشر چشمه بسیار روشن و شفاف است و این‌طور برداشت می‌کنم که این پیگیری‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود.-

 آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان براساس وظیفه‌ و تعهدی که به اعضای اتحادیه دارد پیگیر کار نشر چشمه و تمامی ناشرانی است که به دلایل مختلف به فعالیت نمی‌پردازند. امیدواریم که این پیگیری‌ها نتیجه‌بخش باشد تا ناشران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران بتوانند به کار خود ادامه دهند.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار روشن و شفاف بود. براساس صحبت‌های وزیر دستور ادامه فعالیت نشر چشمه داده شده و اگر مشکلی وجود دارد به دلیل این است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار نظر خود را درباره ناشران تعلیقی بیان کرده، ما نیز در چارچوب وظایف صنفی پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که مشکلات تمامی ناشران به سرعت برطرف شود. 

نشر چشمه یکی از بزرگترین و فعال‌ترین موسسه‌های انتشاراتی ایران است که فعالیت عمده‌ای در زمینه ادبیات دارد. انتشارات چشمه فعالیت خود را برای انتشار کتاب از سال ۱۳۶۴ شروع کرد. بنیانگذار این انتشارات حسن کیاییان است که در چند دوره رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بوده ‌است، انتشارات چشمه یک سال پیش از شروع کار نشر، کتابفروشی خود را در خیابان کریم‌خان تهران افتتاح کرد که همچنان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط