شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
مقدمات رفع تعلیق ناشران فراهم شده است

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ناشران تعلیق شده گفت: مقدمات لازم برای رفع تعلیق ناشران فراهم شده است و مي‌توان گفت که اغلب این ناشران می‌توانند بار دیگر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یابند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آیین قدردانی از خادمان علمی و فنی نشر کشور صبح امروز (25 آبانماه) در سالن سینمایی وزارت ارشاد با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد برگزار شد و از برترین‌ها قدردانی به عمل آمد.

در پایان مراسم، وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران درباره نفوذ کتاب به جامعه و قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی مردم گفت: باید از لحاظ فرهنگی کتاب‌هایی را منتشر کنیم که در بین افراد جامعه ایجاد تشنگی کند. همچنین باید مقدماتی فراهم شود تا کتاب به شکل ارزان در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

وی همچنین درباره حمایت از اهالی نشر و برنامه‌های این وزارتخانه گفت: مهم‌ترین مشکلات ناشران کشور ما در برهه کنونی تامین کاغذ، بهبود ساختارهای نشر اعم از  لیتوگرافی، صحافی و ... است. باید تلاش کنیم مقدمات را برای ناشران فراهم کنیم. به طور حتم استفاده از صندوق توسعه ملی برای خرید تسهیلات جدید نشر کمک خوبی برای ناشران است و امیدواریم با گشایش‌هایی که در آینده نزدیک در صنعت نشر ایجاد می‌شود، مشکلات ناشران را برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این موارد مشکلات کوتاه‌مدتی هستند که در حال پیگیری آن‌هاییم. برای حل مشکلات و موانع درازمدت نیز با ایجاد کارخانه کاغذ در داخل و نوسازی تجهیزات آن‌ها می‌توانیم کاغذ ارزان و فراوانی در اختیار ناشران قرار دهیم.

جنتی همچنین درباره توزیع نامناسب کتاب در شهرستان‌ها گفت: هنوز در این زمینه بررسی لازم را انجام نداده‌ایم اما برای برطرف شدن این مساله باید کمک کنیم تا توزیع‌کنندگان و کسانی که به طور اختصاصی به توزیع کتاب می‌پردازند، تقویت شوند. 

وزیر ارشاد درباره ناشران تعلیقی نیز گفت: یکی از اقدامات ما در دوره جدید رفع تعلیق از برخی ناشرانی بوده است که در دوره گذشته اجازه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب را نداشتند و یا قادر به انتشار کتاب نبودند. مقدمات لازم انجام شده است و مي‌توان گفت که اغلب این ناشران بار دیگر می‌توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی درباره تعلیق نشر چشمه گفت: این نشر تعلیق نشده بود بلکه یک سری تصمیمات در دوره گذشته گرفته و منجر به عدم فعالیت این نشر شد. در حال حاضر این نشر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. براساس سیاست‌های جدیدی که با روی کار آمدن دولت جدید اتخاذ شده جلو این گونه تصمیم‌گیری‌ها به طور کلی گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها