شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
«آشنایی با جلوه‌های ویژه» منتشر شد

کتاب «آشنایی با جلوه‌های ویژه» مجموعه مقالاتی از نویسندگان مختلف با ترجمه فرزاد امامی منتشر شد. این کتاب به معرفی جلوه‌های ویژه در عکاسی، فیلم‌های مستند سینمایی و داستانی و بازی‌های کامپیوتری می‌پردازد./

امامی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب حاوی مطالب و مقاله‌هایی درباره جلوه‌های ویژه به کار گرفته شده در عکاسی، فیلم‌های سینمایی، مستند و حتی بازی‌های کامپیوتری است که از منابع گوناگون و متنوعی گردآوری و ترجمه شد. 

وی افزود: مطالب کتاب ضمن آشنایی خوانندگان با مقوله جلوه‌های ویژه این جسارت را نیز به آن‌ها می‌دهد تا با ابزاری محدود و اندک برای خود جلو هر دوربینی یک جلوه ویژه ساده طراحی کند. 

امامی همچنین اظهار کرد: پیش‌نیاز جلوه‌های ویژه در سینما، جلوه‌های ویژه در عکاسی است. متاسفانه در ایران جلوه‌های ویژه در عکاسی چندان جدی گرفته نمی‌شود و این در صورتی است که اگر این مقوله به درستی یاد گرفته شود دیگر برای فراگیری جلوه‌های ویژه در سینما مشکل چندانی وجود نخواهد داشت. 

این مترجم در ادامه درباره چرایی سرمایه‌گذاری شخصی برای انتشار این کتاب گفت: برای انتشار این کتاب در حدود 27 میلیون تومان هزینه کرده‌ام. متاسفانه امروزه ناشران اشتیاق چندانی برای انتشار چنین کتاب‌هایی از خود نشان نمی‌دهند و اگر هم راغب باشند، سعی می‌کنند  با کمترین هزینه کتاب را روانه کتابفروشی‌ها کنند. 

امامی گفت: به نظر من یکی از دلایل  اقبال نکردن مخاطبان به کتاب، جذاب نبودن نوع انتشار کتاب است. کتاب پشت ویترین باید مخاطب را به سوی خود جذب کند و یکی از راه‌های این جذابیت، انتشار کتاب با کیفیت نفیس است. از آن‌جا که ناشران اشتیاقی برای انتشار کتاب «آشنایی با جلوه‌های ویژه» از خود نشان ندادند، من تصمیم گرفتم با هزینه شخصی کتاب را منتشر کنم. 

امامی در پایان گفت: مخاطبان اصلی این کتاب، دانشجویان، هنرجویان و علاقه‌مندان حوزه سینما هستند. این روزها نیز کتاب «زبان تخصصی» برای دانشجویان رشته‌های عکاسی و فیلمسازی را آماده انتشار می‌کنم. 

«آشنایی با جلوه‌های ویژه» نوشته جمعی از نویسندگان با ترجمه فرزاد امامی، با شمارگان دو هزار نسخه، 240 صفحه و قیمت 36 هزار تومان به صورت ناشر/مولف روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

«500 نکته: راهنمای فراگير و ساده برای دريافت رازهای تصويربرداری بهتر در تصويربرداری ديجيتال»، «120 نکته ضروری در عکاسی» و «عكاسی ديجيتال برای نوآموزان» نام تعدادی از کتاب‌های تالیفی و یا ترجمه‌ای فرزاد امامی در حوزه عکاسی و تصویربرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها