چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کسب ‌و کار در بازارهای نوظهور، خواندنی شد

کتاب «استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور (راهنمای برنامه‌ریزی و اجرا)» با هدف شناسایی روش‌های کسب ‌و کار در بازارهای نوظهور، به همت انتشارات آریانا قلم در هفت فصل منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور (راهنمای برنامه‌ریزی و اجرا)» نوشته مشترک تارن کانا، کریشنا پالپو و ریچارد بولاک است که به قلم حامد محبی و بنفشه عطرسایی به فارسی برگردانده شده است. 

مترجمان این اثر، در تبیین موضوع اصلی کتاب نوشته‌اند: «تارن کانا و کریشنا پالپو در این کتاب به رهبران تجاری نشان می‌دهند که چگونه شرایط مختلف فعالیت در این بازارها را شناسایی کرده و از فرصت‌های چشمگیری که به واسطه این بازارها در قرن بیست و یکم ایجاد می‌شود، بهره ببرند.» 

سه فصل نخست کتاب، به مباحث مرتبط با «اهمیت خلاهای نهادی در بازارهای نوظهور»، «شناسایی و پاسخ به خلاهای نهادی» و «استفاده از خلاهای نهادی به‌عنوان فرصت‌های کسب ‌و کار» پرداخته‌ است. از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این سه فصل می‌توان به مواردی مانند بازارهای توسعه یافته چگونه کار می‌کنند، تعریف ساختاری بازارهای نوظهور و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای پر کردن خلاهای نهادی، اشاره کرد. 

«شرکت‌های چند ملیتی در بازارهای نوظهور»،‌ «غول‌های نوظهور: رقابت در خانه»، «غول‌های نوظهور: جهانی شدن» و «عرصه نوظهور» عنوان‌‌های چهار فصل پایانی کتاب است. مواجهه با خلاهای نهادی،‌ مدیریت خلاها و رشد در بازارهای نوظهور و تبدیل شدن به یک غول نوظهور، از مهم‌ترین موضوعات بحث شده در این چهار فصل کتاب هستند.

در تشریح فضای بازار‌های نوظهور در این کتاب آمده که یکی از فرض‌های اساسی بحث ما این است که بازار‌های نوظهور منعکس‌کننده آن حوزه‌های داد و ستدی هستند که در آن خریداران و فروشندگان به‌راحتی یا به‌طور کارآمد، قادر به قرار گرفتن در کنار یکدیگر نیستند.

در پیشگفتار این کتاب به قلم دومنیک بارتون، مدیر بخش جهانی شرکت مکنزی، آمده‌: «اثر نوآورانه خانا و پالپو درباره ویژگی‌های متمایز بازارهای نوظهور، دیدگاهی تازه برای مواجهه با فرصت‌ها و تهدیدها در اختیار کسب ‌و کارها قرار می‌دهد. مطالعه این کتاب، برای مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌هایی که در آمریکای لاتین و مناطق پویای دیگر فعالیت می‌کنند و همچنین سیاست‌گذارانی که با این رهبران تجاری سروکار دارند، ضروری است.»

کتاب «استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور (راهنمای برنامه‌ریزی و اجرا)» با شمارگان دو هزار نسخه در 224 صفحه، به بهای 11 هزار تومان به همت انتشارات آریانا قلم به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها