شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
نشست «آموزش تاریخ شفاهی» برگزار می‌شود

واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری نشست سه روزه با عنوان «آموزش تاریخ شفاهی» را با حضور استادان و نویسندگان برجسته حوزه تاریخ شفاهی برگزار می‌کند.-

محمدرضا سمیع، مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با همکاری سازمان مردمی خاتم‌الاوصیاء این استان، در نظر دارد در طول سه روز متوالی در ایام هفته کتاب، نشستی با عنوان «آموزش تاریخ شفاهی» برگزار کند.

وی با بیان این‌که در این نشست، استادان و کارشناسان برجسته حوزه تاریخ شفاهی مانند کمره‌ای، سرهنگی، زنجانی و قاسمی‌پور حضور خواهند داشت، گفت: متاسفانه حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، نیروی حرفه‌ای با عنوان مصاحبه‌کننده ندارد، به همین دلیل این نشست را برگزار می‌‌کنیم تا نوقلمان و علاقه‌مندان به حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اصول و چارچوب مصاحبه و پیاده‌سازی آن در قالب کتاب آشنا شوند.

مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری افزود: چگونگی کاوش درباره جزییات زندگی رزمندگان، آزادگان و شهیدان و شیوه بررسی ابعاد مختلف شخصیت آن‌ها از دیگر مباحثی‌اند که در این نشست مطرح خواهند شد.

سمیع در پاسخ به این سوال که «جمع‌آوری خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و ارایه آن‌ها در قالب کتاب چه ضرورتی دارد؟» گفت: هشت سال دفاع مقدس برهه و برشی از تاریخ ایران به شمار می‌آید. در این هشت سال اتفاق‌های مهمی رُخ داده است که نسل‌های آینده نباید از آن‌ها غافل و بی‌خبر باشند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی، بی‌توقع بودن، داشتن نگاه ارزشی و آرمانی و مظلومیت جوان‌ها از  موضوع‌هایی هستند که باید ثبت و ضبط شوند. مصاحبه یکی از روش‌های ثبت این وقایع است که در نهایت منجر به تولید و انتشار کتاب می‌شود. همچنین می‌توان خاطرات و رشادت‌های رزمندگان را در قالب هنر (فیلم، مستند، عکس و ...) عرضه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط