یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
داستان جوان متخلفی که در جنگ متحول شد

محمدعلی قاسمی، نویسنده رمان «هات» گفت: در این اثر کوشیده‌ام، داستان زندگی جوان متخلفی را به تصویر بکشم که به واسطه حضور در جنگ، متحول و دچار تغییر هویت می‌شود.-

قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: «دخیل» اسم شخصیت اصلی این داستان است. وی شخص بسیار شروری است که در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی رفتار و ویژگی‌های خشن از خود نشان می‌دهد و با هم‌نوعانش درگیر منازعات بی‌شماری می‌شود.

وی ادامه داد: این جوان در اثر سلسله ماجراهایی، به صورت اتفاقی در مراکز و نهادهایی که فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهند، ورود پیدا می‌کند و در نهایت به جبهه راه می‌یابد.

این نویسنده ایلامی افزود: «دخیل» پس از حضور در میدان نبرد علیه دشمن، با مشاهده رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، تغییر هویت و شخصیت می‌دهد به‌گونه‌ای که تا زمان شهادتش، پابرهنه در عملیات‌های مختلف شرکت می‌کند.

قاسمی با بیان این‌که این جوان در نهایت به شهادت می‌‌رسد، ادامه داد: وقتی همرزمانش علت پابرهنگی «دخیل» در عملیات‌ها را از وی جویا می‌شوند، پاسخ می‌دهد که «این پاها گناهکارند و باید به نوعی تقاص پس بدهند!»

وی توضیح داد: با نگارش این اثر کوشیدم، بیان کنم انسان با وجود ناملایمات محیطی و اجتماعی می‌تواند با سعی و تلاش و هدایت آرمان‌ها و آرزوهایش در راستای مثبت، به کمال برسد.

این نویسنده ایلامی عنوان کرد: به تازگی تالیف کتاب «نات» (به معنی نیامد) را به اتمام رسانده‌ام که امیدوارم در آینده نزدیک منتشر شود.

«عزیز بومی» و «نام تمام کشتگان یحیی است» عناوین کتاب‌هایی را تشکیل می‌دهند که به قلم قاسمی راهی بازار نشر شده‌اند.

چاپ نخست رمان «هات» (به معنی آمد) اثر محمدعلی قاسمی با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به بهای 119 هزار ریال به تازگی با کوشش حوزه هنری استان ایلام و از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط