سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
مجموعه 50 جلدی «سرداران ایران» رونمایی می‌شود

مجموعه 50 جلدی «سرداران ایران(از فریدون تا شهید کاظمی)» جمعه (دهم آبان‌ماه) با حضور دکترغلامعلی حداد عادل و جمعی از نویسندگان کشور در كتابخانه مركزی شهرداری اصفهان رونمایی می‌شود./

بهزاد دانشگر، دبیر گروه نویسندگان طوبی در این باره اظهار کرد: گروه نویسندگان طوبی (جمعی از نویسندگان جوان استان اصفهان) این مجموعه 50 جلدی را تدوین و گردآوری کرده‌اند.

وی ادامه داد: 34 جلد از این اثر به بیان زندگینامه فرماندهان و سرداران ایرانی تاریخ ایران تا فرماندهان و سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

دبیر گروه نویسندگان طوبی افزود: 16 عنوان از این مجموعه 50 جلدی به تشریح و توصیف شهرها و مناطقی می‌پردازند که علاوه بر موقعیت ویژه جغرافیایی، از هویت حماسی نیز برخوردار هستند؛ این مناطق، اکنون به مناطق جنگی معروف‌اند که از آن میان می‌توان به شلمچه، آبادان، خرمشهر، دزفول، سوسنگرد، دهلاویه و مریوان اشاره کرد.

دانشگر با بیان این‌که ایران بهای سنگینی را برای نگهداری فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی پرداخته‌است، بیان کرد: بیان حماسه‌های افتخارآمیز ایران و معرفی حماسه آفرینان از جمله اهداف گردآوری کتاب مذکور به شمار می‌آید.

دبیر گروه نویسندگان طوبی افزود: آیین رونمایی از مجموعه 50 جلدی «سرداران ایران(از فریدون تا شهید کاظمی)» با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان ساعت 9 جمعه (دهم آبان‌ماه) در كتابخانه مركزی شهرداری اصفهان واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مراسم دکترغلامعلی حدادعادل، محمدرضا بایرامی، داود غفارزادگان، مجید قیصری و مجید رضابالا سخنرانی خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط