دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
«روند جنگ ایران و عراق» بررسی می‌شود

کتاب دو جلدی «روند جنگ ایران و عراق» نوشته حسین اعلایی عصر فردا با حضور کارشناسان نظامی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کتاب «روند جنگ ایران و عراق» نوشته دکتر حسین اعلایی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

حسین اعلایی، جانشین نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس و دانشیار دانشگاه امام حسین (ع) است که کتاب «روند جنگ ایران و عراق» را در دو جلد تالیف کرده‌است. این کتاب در بیست و پنجمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران اثر شایسته قدردانی شناخته شد.

اعلایی در گفت و گو با ایبنا اثرش را جامع‌ترین کتاب در معرفی تاریخ جنگ تحمیلی معرفی کرد و ادامه داد: «روند جنگ ایران و عراق» که از سوی انتشارات مرز و بوم به چاپ رسیده، علاوه بر توجه به وقایع جنگ تحمیلی به مقطع‌های آن نیز اشاره کرده‌است. در این بررسی، رویداد‌ها و حوادث پیش از انقلاب اسلامی هم که میان دو کشور عراق و ایران رخ داده، آورده شده‌است.

جلسه نقد و بررسی کتاب «روند جنگ ایران و عراق» با حضور سرداران احمد غلام‌پور، فرمانده قرارگاه کربلا، یعقوب زهدی، فرمانده توپخانه دفاع مقدس، امیرسرتیپ دوم مسعود بختیاری، از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرهاد درویشی، از راویان دوران دفاع مقدس و دانشیار دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

این برنامه از ساعت 15 و سی دقیقه فردا سه‌شنبه(هفتم آبان‌ماه)  در طبقه دوم شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها