دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
انتشار نسخه عربی «درآمدی بر نظريه ‏سياسی امام خمينی(ره)»

نسخه عربی کتاب «درآمدی بر نظريه ‏سياسی امام خمينی(ره)» نوشته محمدرضا دهشيري با عنوان ‏‏«مدخل في النظريه السياسية للامام الخميني(ره)» منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر  مروری بر اندیشه‌های سیاسی بنیا‌نگذار جمهوری اسلامی ایران است و نسخه عربی آن به همت ‏رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در عراق منتشر شده‌است.

همان‌گونه که در این اثر آمده است: امام خمینی(ره) به عنوان نظریه‌پرداز نظام جمهوری اسلامی و معمار آن در زمینه نهادسازی و تبیین جهت‌گیری‌ها و رویكردهای سیاسی، دریای اندیشه‌ای را به‌وجود آوردند كه از زلال اسلام ناب محمدی(ص) سرچشمه گرفته‌بود.

ایشان نه تنها در بعد عملی كه از جنبه‌های نظری نیز توانستند شالوده اندیشه‌ حكومتی را بنا کنند كه از اين رهیافت، نقش سازنده و بالنده اسلام در جامعه و پیوند عمیق و ناگسستنی بین دین و سیاست ریشه گرفته بود.

این کتاب می‌کوشد نظریه‌های سیاسی امام خمینی(ره) را در چهار حوزه نهضتی، دفاعی، مبانی سیاست حكومتی و سیاست خارجی بررسی و تبیین کند.

اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) جزیی از اندیشه کلان و متاثر از ابعاد مختلف دیدگاه‌های ایشان است. از آن‌جا که امام خمینی(ره) شخصیتی چند بعدی بودند که آثار متعددی در حوزه مباحث عرفان، فقه، فلسفه، کلام و سیاست از ایشان برجای مانده‌است، بدیهی است که اندیشه سیاسی ایشان همه مفاهیمی را که در حوزه حکومت و جامعه کاربرد دارد، در بر می‌گیرد.

نخستین چاپ کتاب «درآمدی بر نظريه ‏سياسی امام خمينی(ره)» را مرکز الهدی للدراسات الحوزویه با شمارگان دو هزار نسخه در 230 صفحه منتشر كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها