یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
مسوولان از طرح‌های‌ تلفنی ترویج قرآن حمایت کنند

مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر گفت: این مرکز برای برگزاری طرح‌های آموزشی تلفنی قرآن با مشکلات مالی مواجه است و ادامه این فعالیت‌ها مستلزم حمایت‌های مالی مسوولان دستگاه‌های دولتی است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر، محمدصادق محسنی کبیر گفت : طی 30 ماه تلاش ستاد طرح ملی «تلفنی حافظ قرآن شوید» برای آموزش قرآن‌آموزان، رکورد 38 میلیون دقیقه مکالمه تلفنی در این حوزه ثبت شد.

وی افزود: در این روش همه فرآیندها نظیر ثبت نام، آموزش، آزمون و نظرسنجی‌های آموزشی از طریق تماس تلفنی توسط مرکز دارالقرآن خانه کارگر انجام می‌شود که این موضوع، سبب افزایش میزان حجم مکالمات تلفنی شده‌است.

محسنی کبیر گفت : این مرکز تاکنون افزون بر هشت میلیارد ریال هزینه تلفن را به مخابرات پرداخت کرده‌است که در نوع خود کم‌نظیر بوده، اما متأسفانه هیچ نوع خدماتی از این شرکت دریافت نکرده‌است و حتی به دلیل حجم بالای تماس و نیز صورتحساب‌های میان دوره‌ای و تأخیرهای پرداختی این مجموعه، برخی شماره‌ها برای مدتی به صورت یک‌طرفه قطع می‌شوند. البته مکاتباتی هم با مدیران این شرکت انجام شده‌است اما هنوز موفق به ملاقات حضوری آنان نشده‌ایم.

مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه اجرای این طرح، افزایش نرخ تعرفه مکالمات شرکت مخابرات است که بازهم به دلیل حجم بالای مکالمات، پرداخت‌های دوره‌ای را با تفاوت هزینه‌ای چند میلیون تومانی مواجه می‌کند. این در صورتی‌است که شهریه دریافتی در کمترین حد قرار دارد و فقط حق‌الزحمه استاد و بخشی از هزینه تلفن را تأمین می‌کند و دیگر هزینه‌ها اعم از نیروی انسانی، تماس‌های تلفنی غیرآموزشی نظیر هماهنگی‌ها، آزمون‌ها، ارسال پیامک‌های دوره‌ای، نظرسنجی‌ها و اردوهای فرهنگی‌ ـ  آموزشی جایی در آن ندارند.

وی گفت: این مرکز، اکنون طرح ملی مفتاح «آموزش تلفنی مفاهیم قرآن» و طرح قرائت «آموزش تلفنی روخوانی قرآن » را نیز در دستور کار خود دارد که ادامه این طرح‌ها مستلزم حمایت مالی مسوولان دستگاه‌های‌دولتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط