شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
«زندگی او» در راه بازار نمایش

نمایشنامه «زندگی او» نوشته ترانه برومند، مترجم، شاعر و نمایشنامه‌نویس منتشر می‌شود. از این نویسنده در بهار امسال (1392) نمایشنامه «نیلوفر مرداب» منتشر شده بود._

برومند در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «زندگی او» آخرین نمایشنامه من است که تا ماه آینده از سوی انتشارات آوای کلار در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان نمایشنامه‌های ایرانی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: همچنین نخستین مجموعه شعرم نیز با عنوان «پاره‌های یاد تو» تا اواخر پاییز امسال (1392) از سوی نشر نگاه منتشر می‌شود. 

این نمایشنامه‌نویس درباره داستان این نمایشنامه گفت: این اثر داستان مردی را روایت می‌کند که در سفر کاری‌اش، به او خبر فوت همسرش را می‌دهند و مرد چون سفرش بسیار مهم است نمی‌تواند آن را نیمه کاره رها کند و پس از خاکسپاری می‌رسد و ماجراهایی برایش اتفاق می‌افتاد. 

برومند در انتها گفت: نمایشنامه «نیلوفر مرداب» که آخرین اثر منتشر شده من بود، شهریور گذشته (1392) به کارگردانی پیروز کرمی و نقش‌خوانی امين زندگانی، جليل فرجاد،‌ مائده طهماسبی، محمود رضا رحيمی، آزاده شمس، عباس ستارزاده،‌ محمدعلی بخشنده، مهدی عابدی و فرزانه قاسمی در فرهنگسرای نیاوران و تالار حافظ نمایشنامه خوانی شد. 

ترانه برومند، نویسنده، مترجم و خبرنگار، مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دارد. نخستین نمايشنامه‌ او با نام «گرهی در تار و پود يک نقش» به عنوان یکی از متون برگزيده‌ جشنواره‌ تئاتر فجر در سال 1387 انتخاب ‌و از سوی انتشارات نمايش روانه کتابفروشی‌ها شد. 

از ديگر آثار منتشر شده برومند می‌توان به نمایشنامه‌های «نیلوفر مرداب» و «هشت»، مجموعه داستان «سحر تصوير» و ترجمه‌هایی چون «ميز كنار پنجره»، «ميز شماره هفت» اثر ترنس راتيگان و «ناتاشا» اثر ولاديمير ناباكوف اشاره کرد. 

نمایشنامه «نیلوفر مرداب» برومند اردیبهشت گذشته (1392) از سوی نشر افراز با شمارگان هزار و 100 نسخه، 88 صفحه و قیمت سه هزار تومان منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط